Bygghemma.se pratar e-handelstrender på Hem och Villamässan

Allt fler väljer att handla sina byggvaror och hemmafixarprodukter på nätet. På Bygghemma.se syns den ökande e-handelstrenden tydligt. Bara de två senaste månaderna har företagets försäljning ökat med 55 procent jämfört med samma period föregående år.

Den 27-30 oktober finns Bygghemma.se på Hem och Villamässan i Göteborg i en egeninredd trailer utanför entrén. Välkommen till pressträff för att höra mer om trenden att allt fler köper byggvaror och hemmafixarprodukter på nätet. Vem köper, vad köper man, hur köper man och varför köper man?

Tid: 27 oktober kl 11.15 (direkt efter Hem och Villamässans officiella pressträff)
Plats: I Bygghemma.se trailer utanför ingången till Svenska Mässan i Göteborg.

Den traditionella detaljhandeln ökar med lite drygt två procent och e-handeln med drygt åtta procent enligt senaste e-barometern från HUI. Och trenden att handla bygg- och hemmafixarprodukter på nätet pekar stadigt uppåt. Det märks inte minst hos Bygghemma.se, som ökade sin försäljning med 35 procent under förra året. De senaste fyra åren har man ökat sin omsättning med hela 1 200 procent. För detta utsågs företaget till Årets Komet i handelns stora tävling Retail Awards i våras.

Den moderna kunden - där tid är en bristvara - har upptäckt det smidiga i att handla byggvaror över nätet.

-          Vi ser ett förändrat beteendemönster i samhället. Folk har mindre tid och ställer samtidigt höga krav på service. Många av våra kunder är barnfamiljer. Det är först när barnen har lagt sig på kvällen som föräldrarna har tid att leta hemmafixarvaror och då är butikerna stängda. På vår hemsida får de inspiration och här beställer de sina varor direkt över nätet, säger Patrik Rees, VD för Bygghemma.se.

Bygghemma.se har sin absoluta försäljningsboom under hösten. Då köper man mycket för inomhusbruk till villan och längenheten. Bara under september och oktober har försäljningen ökat med 55 procent jämfört med föregående år. Totalt har mer än 10 000 köp gjorts under denna period.

-          Under hösten har våra kunder stort fokus på att fixa inomhus. Man renoverar badrum, byter golv och tapetserar om vilket ligger i säsong. Men lite kul är att vi sålde snöslungor redan i augusti-september, hittills har vi sålt mer än 600 snöslungor, säger Patrik Rees.

Bland det som säljs mest just nu hittar man fönster, badrumsinredning, belysning, badkar, dörrar, garderober, snöslungor, trägolv, färg och tapeter.

Under Bygghemma.se pressträff får du höra mer om de senaste trenderna inom e-handel med fokus på hur vi köper byggvaror och hemmafixarprodukter till våra villor och lägenheter.

Välkommen!

Plats: I Bygghemma.se trailer utanför ingången till Svenska Mässan i Göteborg.

För ytterligare information och bilder:
Patrik Rees, VD Bygghemma.se

patrik.rees@bygghemma.se
Mobil: 0708 329 300

Om bygghemma.se

Bygghemma.se – Årets Komet 2010!
I mars utsågs bygghemma.se till Årets Komet när handelns Retail Awards delades ut. Bygghemma.se lanserades i oktober 2006. Affärsidén är att marknadsföra ett brett sortiment av byggvaror på nätet till marknadsanpassade priser med hemleverans. Målgruppen för bygghemma.se är främst hemmafixande privatpersoner som vill handla byggvaror från kända leverantörer via nätet. Även mindre byggföretag som uppskattar direktleverans till byggplatsen är en växande kundgrupp. Bygghemma.se har idag cirka 100 000 artiklar i sitt sortiment och omsätter drygt 150 miljoner kronor. Under 2011 kommer företaget att etablera sig på den nordiska marknaden. Huvudkontoret ligger i Oskarshamn och här arbetar ca 30 personer. www.bygghemma.se