Påminnelse - Byggkommissionens presskonferens tisdag 11 mars 08.15

Report this content

PÅMINNELSE - PRESSKONFERENS Byggkommissionen presenterar nya rapporter Tid: tisdag 11 mars kl 08.15 - 09.30 - frukost serveras Plats: Pressklubben, Vasagatan 50, Stockholm - Bygg- och anläggningsföretagen måste nu släppa sitt motstånd mot att lämna långa garantier på sina arbeten. Det säger Widar Andersson, ordförande i Byggkommissionen, med anledning av att kommissionen publicerar rapporten "Längre garantitider genom konkurrens, konsensus, statliga krav eller lagstiftning?" författad av frilansjournalisten Janne Sundling. Byggkommissionen är utsedd av Sveriges Byggindustrier och har till uppgift att granska bygg- och anläggningsnäringen. Kommissionen anser att oviljan mot ordentliga garantier skapar misstro mot byggnäringens kvalitet och arbetsorganisation. - En byggnad som ska användas i minst 100 år borde självklart ha längre garantitid än en hårtork, säger Widar Andersson. På presskonferensen presenteras också: "Byggbranschen - en möjlighet för kvinnor?" "På rätt kurs - för halv maskin" - personalstrategier i byggföretag "Även framgångsrika projekt fokuserar för lite på lärande" "JM och jämställdheten" Författarna står själva för innehåll och slutsatser. Du kan beställa rapporterna per e-post eller post. Välkommen! Meddela gärna om du kan komma till presskonferensen e-post: info@byggkommissionen.com tel: 08-21 02 72, fax 08-21 02 73 Byggkommissionen tillsattes hösten 2001 och arbetet pågår till och med den 31 oktober 2003. Den består av Widar Andersson (ordförande), Gunn Johansson, professor i arbetspsykologi och Anders Aspling, ek dr. BYGGKOMMISSIONEN · Box 7785 · 103 96 Stockholm · Tfn 08-21 02 72 · Fax 08-21 02 73 info@byggkommissionen.com · www.byggkommissionen.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/10/20030307BIT01130/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/10/20030307BIT01130/wkr0002.pdf