Pressinbjudan från Byggkommissionen

Report this content

Byggkommissionen har pejlat värderingar i byggbranschen Resultatet presenteras måndagen den 19 augusti 2002, kl 13.00 - 17.00 Hovslagargatan 5, Stockholm För första gången har en värderingsundersökning genomförts i en svensk bransch. Chefer, tjänstemän och hantverkare har svarat på vilka värderingar de har privat, vilka värderingar de tycker att arbetsplatserna i dag präglas av och vilka värderingar de vill ska finnas i företaget. Program 13.00 Inledning Byggkommissionens ordförande Widar Andersson 13.10 Kan man bli rik på etik? Tomas Brytting, docent i företagsekonomi, föredragshållare, forskare, skribent och konsult inom området företagsetik. Verksam vid Akademin för etik i arbete. 14.00 Värderingar i byggbranschen - presentation av värderingsanalysen Johan Ryd, VD för Akademin för etik i arbete, arbetar med värderingar och företagskultur som strategiskt instrument för företag och organisationer. 15.00 Kaffe och diskussion i grupper 16.00 Etik och värderingar i byggföretagens vardag Byggkommissionens ledamöter Widar Andersson, Anders Aspling och Gunn Johansson leder en gemensam diskussion med deltagarna. Meddela gärna om du kan komma till info@byggkommissionen.com Tel 08-21 02 72 Fax 08-21 02 73 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/14/20020814BIT00570/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/14/20020814BIT00570/wkr0002.pdf