Nytt IT-företag öppnar kontor i Göteborg

Report this content

It-företaget Bygglet öppnar nytt kontor i centrala Göteborg. Verksamheten inriktad på utveckling av programvara och tjänster till byggbranschen. Kontoret är beläget på Göteborgs paradgata Östra Hamngatan med närhet till kommunikationer. Avsikten är att lätt kunna nå sina kunder, utbilda partners och rekrytera utvecklare.

Centrala Göteborg är attraktivt i rekryteringssammanhang
I samband med att svensk industri går bättre kan det bli svårare att rekrytera programutvecklare och tjänstemän till mindre företag.

- Vi vill vara en attraktiv arbetsplats framöver och lätt kunna hålla utbildningar för våra kunder, därför valde vi att etablera oss i centrum istället för ett industriområde, säger Jonas Wånggren, VD på Bygglet AB.

Byggbranschen
- Byggbranschen börjar gå bra nu när Sveriges ekonomi stärks. Det innebär att det blir ännu viktigare att kunna följa upp sina projekt, särskilt för de mindre företag som vill växa och ta marknadsandelar. Vi vet att en ansvarig person inte kan hålla ordning på fler än 5-10 man,sedan slår de i taket. Med vår programvara kan de växa utan problem, fortsätter Jonas Wånggren på Bygglet AB.

Bygglet lanserar ny programvara på byggmässan ScanBygg 8-11 mars 2011
Bygglet utvecklar programvara för företag i byggbranschen för att på ett enkelt sätt kunna följa upp projekt, offerera, planera och följa t ex en entreprenad. Produkten presenteras för första gången på byggmässan ScanBygg i monter C01:39.

Jonas Wånggren, VD Bygglet, mobil 070-313 50 22, jonas.wanggren@bygglet.com

Om Bygglet
Bygglet AB är ett IT-företag som erbjuder programvara till byggbranschen. Verksamheten startades 2008 och företaget har kontor i centrala Göteborg. I bolaget finns en bred kompetens inom IT, databaslösningar och molnapplikationer. Bolaget erbjuder sina tjänster inom hela Sverige och kundanpassar lösningar till stora aktörer. Produkter erbjuds i olika paketeringar - från det lilla företaget till stora lösningar inom industri och entreprenad.

Produktfamiljen Bygglet™ är ett affärsprogram speciellt framtaget för hantering av projekt inom byggindustrin och finns anpassat till såväl små som stora företag. Produktfamiljen omfattar produkterna: Bygglet Bas™, Bygglet Pro™, Bygglet Business™, Bygglet Entreprenad™ och Bygglet Enterprise™. Bygglet är idag utvecklat för integrering med t ex Microsoft Dynamics, Hogia, CreditSafe och Aditro Logistics.

Referenskunder återfinns inom byggbranschen. För mer information besök http://www.bygglet.com.