Byggmax är huvudpartner för SM-veckan

Byggmax är för andra året i rad huvudpartner för Riksidrottsförbundets evenemang SM-veckan. Den första SM-veckan äger rum i Skövde 31 januari–5 februari.

–  Vi ser fram emot att vara en del av SM-veckan även i år och stödja Sveriges idrottare att uppnå sina idrottsdrömmar. SM-veckan är en fantastisk folkfest där vi finns på plats med olika aktiviteter och tävlingar för nyfikna hemmafixare, säger Karin Svenhage, Media & Kampanjchef på Byggmax.

SM-veckan är ett av Sveriges största och årligen återkommande idrottsevenemang. Här hålls svenska mästerskap för seniorer i olika idrotter i en och samma stad under en vecka. I år hålls SM-veckan Vinter i Skövde 31 januari- 5 februari och SM-veckan Sommar hålls i Umeå 27 juni-2 juli.

– Vi tycker att alla ska ha råd och möjlighet att förverkliga sina byggdrömmar och skapa ett fantastiskt hem. Därför känns det rätt att stödja idrottsrörelsen, som inkluderar alla på lika villkor. SM-veckan är ett utmärkt tillfälle för oss att förflytta oss från butik och aktivera våra kunder där de befinner sig, säger Elliot Lindberg, landschef på Byggmax.

SM-veckan 2023

Skövde 31 januari–5 februari

Umeå 27 juni–2 juli

För mer information, vänligen kontakta:

Karin Svenhage, Media & Kampanjchef
Mobil: 0761190324
E-post:
karin.svenhage@byggmax.se

Byggmax erbjuder byggmaterial och gör-det-själv-produkter av hög kvalitet till bästa pris, på ett enkelt och schysst sätt. Oavsett budget eller tidigare erfarenheter, ger vi våra kunder kunskap och självförtroendet att fullfölja sina byggdrömmar. Alla har rätt till ett fantastiskt hem! Med över 190 butiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark och en populär e-handel är Byggmax en av Nordens ledande detaljhandelskedjor inom bygg- och gör-det-själv-produkter. Koncernen omsatte 7,6 miljarder kronor år 2021 och är noterad på Nasdaq sedan 2010.