Byggmax firar drive thru-dagen

Den 24 juli är det drive thru-dagen. Byggmax, som 1993 var först i Sverige med drive in för byggvaror, firar i sina butiker idag.

Firandet av drive thru-dagen kommer från början från USA, men har sedan ett par år tillbaka även uppmärksammats i Sverige.

Drive in är en del av vårt DNA, och något som Byggmax är synonymt med. Givetvis vill vi fira den här dagen och kommer att bjuda på godis och kaffe i våra butiker, säger Marcus Essesjö, landschef för Byggmax Sverige.

Betala från bilen

Byggmax lanserade i våras en satsning med trådlösa handdatorer som gör att kunden kan betala sina byggvaror direkt från bilen. Satsningen är nu igång i nästan alla butiker.

– Vi är oerhört glada att kunna erbjuda våra kunder den här möjligheten, särskilt i dessa tider då det bidrar till att minska smittspridningen, säger Marcus Essesjö.

Byggmax följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer och gör allt för att skapa en så trygg butiksmiljö som möjligt. Några exempel på åtgärder är:

• Möjlighet att betala direkt vid bilen med hjälp av trådlösa handdatorer.
  • Möjlighet till hemkörning eller upphämtning av färdigplockade byggvaror i butik.
  • Handspritstationer och möjlighet att tvätta händer i alla varuhus.
  • Skyltar och avståndsmarkeringar i butiker för att hålla avståndet.
  • Strikta regler till personal att hålla sig hemma vid minsta förkylningssymptom.
  • Förstärkta riktlinjer gällande handhygien och utökade städrutiner.

För ytterligare information kontakta:

Marcus Essesjö, Landschef Byggmax Sverige
Email: marcus.essesjo@byggmax.se

Byggmax erbjuder byggmaterial och gör-det-själv-produkter av hög kvalitet till bästa pris, på ett enkelt och schysst sätt. Oavsett budget eller tidigare erfarenheter, ger vi våra kunder kunskap och självförtroendet att fullfölja sina byggdrömmar. Alla har rätt till ett fantastiskt hem! Med över 160 butiker i Sverige, Norge och Finland och en populär e-handel är Byggmax är en av nordens ledande detaljhandelskedjor inom bygg- och gör-det-själv-produkter. Koncernen omsatte omsatte 5,2 miljarder kronor år 2019 och är noterad på Nasdaq sedan 2010.

Byggmax startades 1993 och har totalt 165 butiker i tre länder. 113 anläggningar finns i Sverige, 42 i Norge och 10 i Finland. Företaget omsatte drygt 5,2 miljarder kronor år 2019 och fortsätter att expandera kraftigt. Sedan starten har Byggmax affärsidé varit att vara det bästa och billigaste alternativet när konsumenten ska köpa byggmaterial med bra kvalitet. Byggmax har ett så kallat drive-in-system i alla butiker så att kunderna kan ta med bilen och lasta på sina varor direkt. Detta gör det enkelt och effektivt för kunden att handla, framför allt tyngre byggvaror. Byggmax aktie noterades på Stockholmsbörsen i juni 2010. För mer information se www.byggmax.se.