Byggmax Group AB publicerar Årsredovisning och hållbarhetsrapport för 2023

Byggmax Groups årsredovisning och hållbarhetsrapport för räkenskapsåret 2023 finns nu tillgänglig på bolagets hemsida, om.byggmax.se.

Årsredovisningen och hållbarhetsrapporten är en sammanställning av året som gått samt uppföljning på tidigare kommunicerade finansiella och hållbarhetsrelaterade mål.

Informationen är sådan som Byggmax Group är skyldigt att offentliggöra enligt lag (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 mars, 2024 kl 11.00 CET.

För ytterligare information, kontakta:

Helena Nathhorst, CFO
E-post: helena.nathhorst@byggmax.se

Byggmax är en ledande nordisk detaljhandelskedja inom byggmaterial och gör-det-själv-produkter med en väl utbyggd e-handel och 209 butiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Byggmax erbjuder produkter av hög kvalitet till bästa pris, på ett enkelt och schysst sätt. Byggmax vill finnas nära sina kunder och, oavsett budget eller tidigare erfarenhet, erbjuda kunderna kunskap att förbättra sina hem. I Byggmax Group ingår även Skånska Byggvaror, ett nordiskt e-handelsbolag med egenutvecklade komplexa produkter för hem och trädgård, som till exempel uterum och växthus. Koncernen omsatte 6,1 miljarder kronor år 2023 och är noterad på Nasdaq sedan 2010.