BYGGMAX GROUPS CFO LÄMNAR BOLAGET

Byggmax CFO Pernilla Walfridsson har meddelat att hon har beslutat att lämna sin tjänst för nya utmaningar utanför Byggmax Group.

”Jag har haft den stora förmånen att få vara med om den fantastiska tillväxtresan som Byggmax har gjort. Det har varit spännande och utvecklande år. Det har inte varit ett lätt beslut att lämna Byggmax och alla fantastiska kollegor men det är dags för mig att gå vidare till nya utmaningar” säger Pernilla Walfridsson.

Pernilla Walfridsson kommer att kvarstå i sin nuvarande roll under sin uppsägningstid och beräknas lämna Byggmax under juli 2019. Byggmax kommer omgående att initiera rekryteringsprocessen efter en ny CFO.

Jag vill verkligen tacka Pernilla för alla insatser under den långa tiden hon varit på Byggmax, säger Mattias Ankarberg, VD för Byggmax Group. Pernilla har varit viktig för Byggmax utveckling, och vi önskar henne lycka till framöver.

Denna information är sådan som Byggmax Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 april 2019 kl. 8:55 CET.

För ytterligare information kontakta:

Mattias Ankarberg, CEO Byggmax Group
E-post: mattias.ankarberg@byggmax.se

I Byggmax Group ingår Byggmax, Skånska Byggvaror och Buildor. Koncernen omsatte 5,3 miljarder kronor år 2017 och Byggmax Group är noterat på Nasdaq sedan 2010.

Byggmax startades 1993 och finns för närvarande med 105 butiker i Sverige, 40 butiker i Norge och 11 i Finland. På hemsidan finns hela butikssortimentet tillgängligt, tillsammans med ett omfattande beställningssortiment. Sedan starten har Byggmax affärsidé varit att vara det bästa och billigaste alternativet när konsumenten ska köpa byggmaterial med bra kvalitet. Byggmax har ett så kallat drive-in-system i alla sina butiker så att kunderna kan ta med bilen och lasta på sina varor direkt. Detta gör det enkelt och effektivt för kunden att handla, framför allt tyngre byggvaror. Byggmax har under de senaste åren förvärvat Skånska Byggvarorkoncernen samt Buildor AB. Skånska Byggvaror är ett expansivt distans- och e-handelsföretag som bl a säljer uterum och växthus. Skånska Byggvaror har verksamhet i Sverige, Norge och Danmark och har även ett antal showroombutiker. Buildor är en snabbväxande e-handelsaktör inom byggvaror, hem och trädgård.