Byggmax har öppnat i Stavanger

Lågprisaktören Byggmax öppnade i dag i Stavanger, vice borgmästare Bjørg Tysdal Moe var närvarande vid invigningen. Detta är det 14:e Byggmaxvaruhuset som öppnat i Norge sedan företaget etablerade sig där 2007. Senare i sommar så öppnar Byggmax ytterligare två varuhus i Norge och planen för 2011 är att öppna mellan tre och fem nya norska butiker. Det nya varuhuset ligger på Haugåsveien 51.

– Vi är mycket stolta över att öppna ett varuhus i Stavanger. Vi tror att en lågprisaktör som Byggmax kommer att bli ett välkommet tillskott för ivriga hemmafixare och proffs, säger Byggmax VD Magnus Agervald

Byggmax säljer byggvaror såsom virke, golv, gips, cement, fönster, dörrar och färg till både proffs och hemmafixare. Konceptet bygger på att erbjuda kunderna produkter av bra kvalitet till ett lågt pris. Byggmax har ett enkelt självbetjäningskoncept som innebär att kunderna kör in med sin bil på anläggningen och själva lastar varorna direkt i bilen. Det innebär att behovet av butikspersonal minskas och kunderna sparar pengar. Inköp av varor sker i stora kvantiteter och till gynnsamma priser, något som kommer kunderna till godo.

Byggmax etablerades 1993 och har sammanlagt 71 butiker i Norge, Sverige och Finland, omsättningen 2009 uppgick till 2,4 miljarder svenska kronor och bolaget fortsätter att växa. Byggmax har mer än fördubblat antalet butiker sedan 2006 och har satt upp ett mål på totalt 130 butiker i Norden.

Förutom butiken i Stavanger, som öppnar i juli, så öppnar Byggmax även två nya varuhus i Kristiansand respektive Ski den 16 augusti.

För ytterliggare kommentarer eller mer information om Byggmax, vänligen kontakta:

Magnus Agervald, VD. Byggmax, mobil 0761 19 00 20

Espen Nicolaisen, regionchef Byggmax, mobil: +4748 08 40 01

Högupplösta bilder kan laddas ner på:

e-post: Espen.Nicolaisen@byggmax.no

Om Byggmax

Byggmax etablerades 1993 och har idag 53 butiker i Sverige, 14 i Norge samt 4 i Finland, Butikskedjans omsättning 2009 uppgick till 2,4 miljarder svenska kronor. Byggmax har sedan starten 1993 haft som vision att vara Nordens bästa och billigaste alternativ när konsumenten ska köpa byggmaterial av god kvalitet.