Byggmax har öppnat i Trondheim

(Trondheim 2 september 2011) Idag öppnar byggvarukedjan Byggmax sitt andra varuhus i Trondheim, närmare bestämt i Tiller. Det blir kedjans 19 byggvaruhus i Norge.

- Byggmax vill täcka in båda sidorna av Trondheim, och vårt befintliga varuhus i Lade har mottagits väl. Därför är Tiller ett passande område för oss, och vi ser fram mot att kunna erbjuda bra och billiga byggvaror till ännu fler bygglada Trondheimsbor, säger Tony Johansson, regionchef i Norge.

Den officiella invigningen hölls utanför huvudingången på Østre Rosten 18, och Eva Henriette Mohn, från finans- och näringskommittén i Trondheims kommun, deltog vid invigningsceremonin.

- Vi sätter ett högt värde på att en representant från finans- och näringskommittén har tagit sig tid att komma och såga den första plankan, säger Øystein Brun, platschef i Tiller, som kunde rapportera en god tillströmning och feststämning vid öppningen.

Kvalitet till lågt pris

Byggmax säljer Byggvaror såsom virke, golv, gips, cement, fönster, dörrar och färg till både proffs och hemmafixare. Byggmax affärsidé är att erbjuda kunden byggvaror av bra kvalitet till låga priser, det är möjligt bland annat genom inköp av stora volymer från leverantörer samt genom det effektiva drive-in-systemet där kunden kör sin bil rätt in på anläggningen och själv lastar in varorna direkt i bilen. Det medför att bemanningsbehovet i varuhusen reduceras och kunderna sparar pengar.

For ytterligare information, kontakta:

Magnus Agervald, VD, Byggmax, mobil: +46 (0)76-119 00 20, e-post: magnus.agervald@byggmax.se

Tony Johansson, regionchef Norge, mobil: +46 (0)76-119 01 06, e-post: tony.johansson@byggmax.se

Om Byggmax

Byggmax startades 1993 och finns för närvarande med 59 butiker i Sverige 19 i Norge och 8 i Finland. Företaget omsatte cirka 2,8 miljarder kronor år 2010 och fortsätter att expandera kraftigt. Sedan starten har Byggmax affärsidé varit att vara det bästa och billigaste alternativet när konsumenten ska köpa byggmaterial med bra kvalitet. Byggmax har ett så kallat drive-in-system i alla sina butiker så att kunderna kan ta med bilen och lasta på sina varor direkt. Detta gör det enkelt och effektivt för kunden att handla, framför allt tyngre byggvaror. Byggmax aktie noterades på Stockholmsbörsen i juni 2010.

För mer information se www.byggmax.se

.