Byggmax har öppnat ny butik i Höör

Byggmax har idag öppnat en ny butik på Barkvägen 1 i Höör. En platschef och fyra medarbetare har fått arbete i butiken.

– Vi vill ge alla möjligheten att genomföra sina byggprojekt och skapa ett fantastiskt hem att trivas i. Genom vårt koncept med bra byggvaror till låga priser får nu fler hemmafixare chansen att uppfylla sina byggdrömmar, säger Elliot Lindberg, regionchef på Byggmax.

Byggmax har under året öppnat totalt sju nya butiker i Sverige: Uppsala, Rydebäck, Nässjö, Tierp, Boden, Kiruna och i Höör, vilket ger Byggmax 116 butiker i Sverige.

Förutom de fysiska butikerna erbjuder Byggmax även en populär e-handel med över 50 000 artiklar.

– Vill man hellre handla hemifrån erbjuder vi även ett utökat sortiment online med hemleverans på alla byggvaror och kostnadsfri upphämtning i butik, där vi plockar varorna åt dig, säger Elliot Lindberg.

Byggmax följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer och gör allt för att skapa en så trygg butiksmiljö som möjligt. Några exempel på åtgärder är:

• Möjlighet att betala direkt vid bilen med hjälp av trådlösa handdatorer.
  • Möjlighet till hemkörning eller upphämtning av färdigplockade byggvaror i butik.
  • Handspritstationer och möjlighet att tvätta händer i alla varuhus.
  • Skyltar och avståndsmarkeringar i butiker för att hålla avståndet.
  • Strikta regler till personal att hålla sig hemma vid minsta förkylningssymptom.
  • Förstärkta riktlinjer gällande handhygien och utökade städrutiner.

För mer information, vänligen kontakta:

Elliot Lindberg, Regionchef Byggmax
E-post: elliot.lindberg@byggmax.se

Byggmax erbjuder byggmaterial och gör-det-själv-produkter av hög kvalitet till bästa pris, på ett enkelt och schysst sätt. Oavsett budget eller tidigare erfarenheter, ger vi våra kunder kunskap och självförtroendet att fullfölja sina byggdrömmar. Alla har rätt till ett fantastiskt hem! Med över 160 butiker i Sverige, Norge och Finland och en populär e-handel är Byggmax en av nordens ledande detaljhandelskedjor inom bygg- och gör-det-själv-produkter. Koncernen omsatte 5,2 miljarder kronor år 2019 och är noterad på Nasdaq sedan 2010.