Byggmax har öppnat ny butik i Uleåborg i Finland

Byggmax har idag öppnat butik i Uleåborg i Finland. Byggmax har nu nio butiker i Finland och totalt 94 butiker på koncernnivå.

Byggmax nya butik i Finland öppnas vid adressen Perkkiöntie 9. Vasaranperä-affärsområde har ett centralt läge vid infartsleden till Uleåborg.

– Vi har länge velat etablera oss i Uleåborg och har nu hittat ett bra Byggmax-läge vid affärsområdet Vasaraperä, där det passerar mycket folk. De åtta tidigare finska Byggmax-butikerna går riktigt bra, och det känns fint att kunna öppna ännu en ny butik i Finland, kommenterar Magnus Agervald VD vid Byggmax.

Byggmax har sedan tidigare butiker i Björneborg, Borgå, Jyväskylä, Lahtis, Reso, Vanda, Vasa och Åbo. Målsättningen är att ha ett riksomfattande nätverk på totalt 20–25 butiker i Finland.

Byggmax säljer bygginriktade varor såsom virke, golv, gips, cement, fönster, dörrar och färg till både proffs och hemmafixare. Byggmax koncept är att erbjuda kunderna produkter med bra kvalitet till ett lågt pris.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Magnus Agervald, VD Byggmax

Tel. +46 76 119 0020

E-post: magnus.agervald@byggmax.se

Byggmax startades 1993 och finns för närvarande med 63 butiker i Sverige från Ystad till Luleå. Företaget omsatte cirka 3 miljarder kronor år 2011 och fortsätter att expandera kraftigt. Byggmax finns även med 22 anläggningar i Norge och 9 i Finland, det totala antalet butiker är 94. Sedan starten har Byggmax affärsidé varit att vara det bästa och billigaste alternativet när konsumenten ska köpa byggmaterial med bra kvalitet. Byggmax har ett så kallat drive-in-system i alla sina butiker så att kunderna kan ta med bilen och lasta på sina varor direkt. Detta gör det enkelt och effektivt för kunden att handla, framför allt tyngre byggvaror. För mer information se www.byggmax.com