Byggmax har öppnat ny butik i Vallentuna

Byggmax öppnade idag en ny butik på Lindövägen 6 i Vallentuna. Sex personer får anställning i butiken. Totalt har Byggmax nu 93 butiker i Sverige.

Vi vill att det ska vara möjligt för alla att genomföra det byggprojekt man drömmer om och tror att vårt koncept med låga priser på bra byggvaror möjliggör detta, säger Marcus Essesjö, landschef för Byggmax Sverige.

Utöver den nyöppnade butiken i Vallentuna har Byggmax även engagerat sig i återuppbyggnaden av Väsby kvarn. Man kommer att skänka virke till ett värde av cirka 25 000 kronor till kvarnbygget.

– Vi fick en förfrågan från gruppen som har ansvaret för återuppbyggnaden och ville självklart bidra till att bygga upp detta kända landmärke, säger Johan Sperling, regionchef Byggmax.

Under 2018 kommer Byggmax att öppna totalt 20 butiker i Sverige, Norge och Finland. Bland annat i Sölvesborg, Sollefteå och Karmøy.

Byggmax säljer byggvaror för alla hemmets projekt. Virke, golv, gips, cement, fönster, dörrar och färg som passar alla hemmafixare oavsett nivå. Byggmax vill att alla ska ha råd och möjlighet att förverkliga sina byggdrömmar. Utöver de fysiska butikerna finns en populär e-handel på byggmax.se – med ett omfattande sortiment och leverans direkt till dörren.

Byggmax ingår i Byggmax Group, tillsammans med Skånska Byggvaror och Buildor AB. Koncernen omsatte 5,2 miljarder kronor år 2016 och Byggmax Group är noterat på Nasdaq sedan 2010.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Johan Sperling, Regionchef, Mobil: 0761-19 01 02, E-post: johan.sperling@byggmax.se

Byggmax startades 1993 och har för närvarande 93 butiker i Sverige, 37 butiker i Norge och 11 i Finland. På hemsidan finns hela butikssortimentet tillgängligt, samt även ett omfattande beställningssortiment. Sedan starten har Byggmax affärsidé varit att vara det bästa och billigaste alternativet när konsumenten ska köpa byggmaterial med bra kvalitet. Byggmax har ett så kallat drive-in-system i alla sina butiker så att kunderna kan ta med bilen och lasta på sina varor direkt. Detta gör det enkelt och effektivt för kunden att handla, framför allt tyngre byggvaror. Byggmax har de senaste två åren förvärvat Skånska Byggvarorkoncernen samt Buildor AB. Skånska Byggvaror är ett expansivt distans- och e-handelsföretag som bl a säljer uterum och växthus. Skånska Byggvaror har verksamhet i Sverige, Norge och Danmark och har även 14 showroombutiker. Buildor AB är en snabbväxande e-handelsaktör inom byggvaror, hem och trädgård.

För mer information se www.byggmax.se.