Byggmax i Partille först med klimatvänlig träregel

Nu introducerar Byggmax en helt unik och klimatvänlig träregel på marknaden, tillverkad av återvunnet trä. Byggmax i Partille och Åkersberga är de första butikerna att erbjuda träregeln i butikssortimentet.

– Det känns väldigt roligt att som första bygghandeln i Sverige införa en unik träregel i sortimentet, helt producerad från återvunnet trä. Nu får våra kunder ett hållbart alternativ som inte bara håller högre kvalitet än den traditionella träregeln, utan även samma låga pris, säger Henrik Forsmark, platschef på Byggmax i Partille.

Träregeln produceras lokalt utanför Hässleholm av det svenska företaget MoreWood och är en del av Byggmax Green Ventures, Byggmax initiativ för att skapa klimatnytta genom att tillverka cirkulära produkter. Träregeln tillverkas uteslutande av återvunnet korslimmat trä, vilket ger en mycket stark regel med god hållfasthet, utan att kosta mer.

– Vi tycker att alla ska ha råd att bygga och renovera utan att behöva oroa sig för klimatet. Genom att satsa på cirkulära produkter i sortimentet visar vi än en gång att det går att kombinera lågt pris med hållbarhet, säger Mattias Ankarberg, vd på Byggmax.

Den nya träregeln finns ute till försäljning på byggmax.se och i Byggmax butiker i Partille och Åkersberga. Målbilden är att samtliga av Byggmax butiker i Sverige ska lagerföra den nya träregeln under 2023.

Kort fakta om träregeln från MoreWood
MoreWood samlar in och vidareförädlar ursågade delar av korslimmat trä
från träindustrier i Norden, varav Setra och Södra bidrar med trämaterial i Sverige. Genom att använda korslimmat trä blir regeln rak, stark och formstabil med mindre rörelser vid fukt och temperaturförändringar jämfört med hos en traditionell träregel.

• 100% återvunnet trä från Norden
  • Lokalt producerad utanför Hässleholm
  • Tillverkad av tall och gran från certifierade skogar
  • Har mycket stabila dimensioner
  • Absolut rak med precisa mått

För mer information, vänligen kontakta:

Henrik Forsmark, Platschef Byggmax
E-post:
henrik.forsmark@byggmax.se

Byggmax erbjuder byggmaterial och gör-det-själv-produkter av hög kvalitet till bästa pris, på ett enkelt och schysst sätt. Oavsett budget eller tidigare erfarenheter, ger vi våra kunder kunskap och självförtroendet att fullfölja sina byggdrömmar. Alla har rätt till ett fantastiskt hem! Med över 190 butiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark och en populär e-handel är Byggmax en av nordens ledande detaljhandelskedjor inom bygg- och gör-det-själv-produkter. Koncernen omsatte 7,6 miljarder kronor år 2021 och är noterad på Nasdaq sedan 2010.