Byggmax i Trollhättan flyttar till nya butikslokaler

Till våren flyttar Byggmax sin butik i Trollhättan till nybyggda lokaler på Grafitvägen 12, bara ett stenkast bort från nuvarande butik. Här kan kunderna se fram emot en stor och fräsch butik med Byggmax senaste butikskoncept och ett ännu bredare sortiment.

– Vi ser fram emot att flytta in i helt nya lokaler speciellt anpassade för vårt senaste och största butiksformat. Hemmafixarna kan se fram emot en ännu bättre butiksupplevelse än vanligt och ett ännu bredare sortiment, där vi satsar extra mycket på färg-, golv- och maskinavdelningen, säger Charlotte Westerlind, regionchef på Byggmax.

Den nya anläggningen som öppnar på Grafitvägen 12 kommer att mäta ca 2 500 kvm med en utomhusyta på ca 7000 kvm. Detta ger kunderna gott om utrymme att röra sig på och liksom i alla Byggmax butiker finns en rymlig drive-in där kunden enkelt kan lasta sina varor själv.

– Vi är glada att få visa upp vårt senaste koncept med en ny butiksdesign som gör det lätt att hitta varorna man söker. Vi satsar också på mer kundguidning i butiken för att göra det ännu enklare att välja rätt produkter till projektet. Det ska vara enkelt och schysst att handla på Byggmax och nu kan vi hjälpa hemmafixarna på ett ännu bättre sätt, säger Charlotte Westerlind.

För mer information, vänligen kontakta:

Charlotte Westerlind, Regionchef Byggmax
E-post: charlotte.westerlind@byggmax.se

Byggmax erbjuder byggmaterial och gör-det-själv-produkter av hög kvalitet till bästa pris, på ett enkelt och schysst sätt. Oavsett budget eller tidigare erfarenheter, ger vi våra kunder kunskap och självförtroendet att fullfölja sina byggdrömmar. Alla har rätt till ett fantastiskt hem! Med över 170 butiker i Sverige, Norge och Finland och en populär e-handel är Byggmax en av nordens ledande detaljhandelskedjor inom bygg- och gör-det-själv-produkter. Koncernen omsatte 6,5 miljarder kronor år 2020 och är noterad på Nasdaq sedan 2010.