Byggmax lanserar digitalt färgverktyg

För att underlätta för kunder som planerar att måla om lanserar nu Byggmax ett digitalt färgverktyg. I det digitala verktyget kan kunder testa tusentals färger mot olika förvalda rum såväl inomhus som utomhus. Dessutom är det möjligt att såväl beställa hem färgprover som att skräddarsy en valfri kulör för hemleverans.

Nu fortsätter byggvarukedjan Byggmax sin satsning på att utöka sitt erbjudande genom lanseringen av ett digitalt färgverktyg. Verktyget gör att kunder kan testa tusentals olika kulörer i virtuella rum.  I verktyget kan färgerna appliceras både inomhus som sovrum, kök, vardagsrum samt utomhus på olika fasader som liggande och stående träpanel men även släta fasadytor. Och man kan dessutom beställa färgprover för test, antingen som hemleverans eller upphämtning hos ombud.

Genom åren har vi haft flera initiativ för att förbättra vårt erbjudande inom färg – allt från utveckling av prisvärda egna varumärken till vår satsning på butikskonceptet Byggmax Studio. Med vårt nya verktyg stärker vi den digitala kundresan och gör det lättare att för kunder att laborera i den virtuella miljön, för att sen enkelt kunna beställa hem provfärg utan att lämna hemmet, säger Johan Quist, E-handelschef på Byggmax.

Om man vet vilken färg man vill ha men är osäker på nyans kan man testa sig fram med hjälp av portföljen av NCS-kulörer som finns tillgänglig. Är man ute efter en specifik kulör till sitt målningsprojekt kan man dessutom mata in en NCS-kod som Byggmax sedan bryter utefter den exakta kulör- och färgkombinationen.

Senaste tiden har vi sett en tydlig trend i att allt fler väljer att hemmafixa eller måla själv och då ville vi ge våra kunder en tjänst som gör det enkelt att välja färg av hög kvalitet till bra pris för att sedan snabbt och smidigt kunna beställa hem den. Vi hoppas fortsätta inspirera kunder samtidigt som vi sprider bygglädje för såväl stora som små projekt, fortsätter Johan Quist.

Så här fungerar det digitala färgverktyget

• Gå in på Byggmax.se
  • Gå in på önskad produkt utefter varumärke och sort
  • Tryck på symbolen ”Välj kulör”
  • Välj önskad färg och börja testa dig fram i de förvalda rummen med hjälp av portföljen av NCS-kulörer
  • Önskar du en särskild och unik färg kan du mata in en specifik NCS-kod
  • När du är nöjd kan du välja storlek på produkt (Tänk på att du även kan beställa hem en provbruk för test innan du bestämmer dig helt!)
  • Gå till varukorgen för att lägga till eventuella tillbehör och för att slutföra din order

För mer information, vänligen kontakta:
Sanna Westman, Marknadschef
E-post:
sanna.westman@byggmax.se

Johan Quist, E-handelschef
Epost: johan.quist@byggmax.se

Byggmax erbjuder byggmaterial och gör-det-själv-produkter av hög kvalitet till bästa pris, på ett enkelt och schysst sätt. Oavsett budget eller tidigare erfarenheter, ger vi våra kunder kunskap och självförtroendet att fullfölja sina byggdrömmar. Alla har rätt till ett fantastiskt hem! Med över 200 butiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark och en populär e-handel är Byggmax en av Nordens ledande detaljhandelskedjor inom bygg- och gör-det-själv-produkter. Koncernen omsatte 7,3 miljarder kronor år 2022 och är noterad på Nasdaq sedan 2010.