Byggmax öppnar i Larvik tredje kvartalet 2013

Byggmax öppnar ett varuhus på Øygata 1 i norska Larvik under tredje kvartalet 2012. Fyra personer kommer att anställas, samt även två säsongsanställda. Byggmax har öppnat 23 varuhus i Norge sedan företaget etablerade sin första butik i landet 2007.

Øygata är väl placerat och har en tomt som passar Byggmax-konceptet.

Kvalitet till lågt pris
Byggmax säljer Byggvaror såsom virke, golv, gips, cement, fönster, dörrar och färg till både proffs och hemmafixare. Byggmax affärsidé är att erbjuda kunden byggvaror av bra kvalitet till låga priser, kunderna gör själva en del av jobbet vilket leder till att företaget kan hålla ner kostnaderna.

Byggmax stolt vinnare i prisundersökningar
Byggmax har vid upprepade tillfällen vunnit norska prisundersökningar. Senast våren 2012 var Byggmax Ski billigast av åtta byggvaruhuskedjor enligt en pristest utfört av TV2 hjelper deg. Här kostade allt material som behövs för att bygga en terrass på 20 kvadratmeter 3000 kronor mindre än i den dyraste butiken. Också vid tidigare prisjämförelser har Byggmax kommit ut bäst. I tidningen Fædrelandsvennens pristest test från augusti 2011 var Byggmax klart bäst när priser jämfördes i fyra kedjor i byggbranschen.

– Vi är stolta över resultaten av dessa undersökningar. Vårt mål är att vara billigast på alla produkter vi säljer och det är därför vi ger alla våra kunder ett prislöfte. Handlar kunden hos oss på Byggmax och hittar samma produkt till ett lägre pris hos en annan lokal bygghandel, får kunden tillbaka mellanskillnaden plus tio procent av mellanskillnaden, säger Magnus Agervald, VD på Byggmax.

For ytterligare information, kontakta:
Magnus Agervald, VD Byggmax, mobil: +46 (0)76-119 00 20, e-post: magnus.agervald@byggmax.se
Erik Brannan, regionchef Norge väst, mobil: +47 480 84 002, e-post: erik.brannan@byggmax.no

Om Byggmax
Byggmax startades 1993 och finns för närvarande med 66 butiker i Sverige från Ystad till Luleå. Företaget omsatte cirka 3,1 miljarder kronor år 2012 och fortsätter att expandera kraftigt. Byggmax finns även med 23 anläggningar i Norge och 9 i Finland. Sedan starten har Byggmax affärsidé varit att vara det bästa och billigaste alternativet när konsumenten ska köpa byggmaterial med bra kvalitet. Byggmax har ett så kallat drive-in-system i alla sina butiker så att kunderna kan ta med bilen och lasta på sina varor direkt. Detta gör det enkelt och effektivt för kunden att handla, framför allt tyngre byggvaror. Byggmax aktie noterades på Stockholmsbörsen i juni 2010.

För mer information se www.byggmax.se.