Byggmax öppnar i Söderköping i vinter

Nu bekräftar Byggmax ett nytt butiksläge på Telegatan 3 i Söderköping. Den nya butiken beräknas stå öppningsklar i december i år.

– Vi ser fram emot att öppna i Söderköping och att ge fler hemmafixare tillgång till bra byggvaror till riktigt bra priser. Nu blir det ännu lättare att förverkliga byggdrömmarna, säger Fredrik Salovaara, regionchef på Byggmax.

Den nya butiken öppnar på Telegatan 3 i Söderköping och kommer att skapa fyra till sex nya arbetstillfällen. Med lokaler på ca 1 300 kvm och en total tomtyta på 6 500 kvm får kunderna gott om utrymme att röra sig på. Liksom i alla Byggmax butiker finns även en rymlig drive-in där kunden enkelt kan lasta sina varor själv.

Förutom de fysiska butikerna erbjuder Byggmax även ett utökat sortiment online med över 50 000 artiklar, hemleverans på alla byggvaror och möjlighet att hämta ordern färdigplockad i butik.

För mer information, vänligen kontakta:

Fredrik Salovaara, Regionchef Byggmax
E-post: fredrik.salovaara@byggmax.se

Byggmax erbjuder byggmaterial och gör-det-själv-produkter av hög kvalitet till bästa pris, på ett enkelt och schysst sätt. Oavsett budget eller tidigare erfarenheter, ger vi våra kunder kunskap och självförtroendet att fullfölja sina byggdrömmar. Alla har rätt till ett fantastiskt hem! Med över 190 butiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark och en populär e-handel är Byggmax en av Nordens ledande detaljhandelskedjor inom bygg- och gör-det-själv-produkter. Koncernen omsatte 7,6 miljarder kronor år 2021 och är noterad på Nasdaq sedan 2010.

Citat

Äntligen kan vi öppna i nya och fräscha lokaler och välkomna alla hemmafixare till vårt senaste butiksformat.
Bedri Hasani, regionchef på Byggmax