Byggmax öppnar ny butik i Ludvika våren 2022

Nu står det klart att Byggmax flyttar sin butik från Smedjebacken till nybyggda lokaler i handelsområdet Lyviksberget på Granitvägen 10 i Ludvika. Den nya butiken beräknas öppna våren 2022 med Byggmax senaste butikskoncept och med ännu bredare sortiment.

– Vi ser fram emot att flytta in i helt nya lokaler och erbjuda alla hemmafixare vårt senaste butiksformat. Kunderna kan se fram emot en stor och fräsch butik med ett ännu bredare sortiment. Nu blir det ännu enklare att handla bra och billiga byggvaror till drömprojektet, säger Henrik Thunberg, regionchef på Byggmax.

Anläggningen kommer att mäta ca 2 000 kvm med en utomhusyta på ca 6 000 kvm, vilket ger kunderna gott om utrymme att röra sig på. Liksom i alla Byggmax butiker finns även en rymlig drive-in där kunden enkelt kan lasta sina varor själv.

– Vi har nöjet att välkomna Byggmax till Ludvika och ser fram emot ett långt och lyckosamt samarbete, säger Nicklas Anderson, grundare av Farstukvisten AB.

För mer information, vänligen kontakta:

Henrik Thunberg, Regionchef Byggmax
E-post: henrik.thunberg@byggmax.se

Byggmax erbjuder byggmaterial och gör-det-själv-produkter av hög kvalitet till bästa pris, på ett enkelt och schysst sätt. Oavsett budget eller tidigare erfarenheter, ger vi våra kunder kunskap och självförtroendet att fullfölja sina byggdrömmar. Alla har rätt till ett fantastiskt hem! Med över 170 butiker i Sverige, Norge och Finland och en populär e-handel är Byggmax en av nordens ledande detaljhandelskedjor inom bygg- och gör-det-själv-produkter. Koncernen omsatte 6,5 miljarder kronor år 2020 och är noterad på Nasdaq sedan 2010.

Citat

Henrik Thunberg