Byggmax öppnar ny butik i Mellby Strand till sommaren

Nu är det klart att Byggmax öppnar ny butik bredvid handelsområdet Mellby Center i, Laholm sommaren 2024.  Gör-det-självarna i trakten kommer erbjudas både rymlig drive-in, inspirerande butiksmiljö och ett brett sortiment på inredningskategorier som golv och färg.

– Det känns extra roligt att etablera oss vid handelsområde Mellby Center och ge fler möjligheten att förverkliga sina byggdrömmar säger Bedri Hasani, regionchef Byggmax.

Gör-det-självarna i Laholm kommer erbjudas en rymlig drive-in med en stor brädgård på totalt 6000 m2 där du smidigt kan köra ändra fram till produkterna och lasta direkt i bilen.  På temat smidigt att handla, så kommer det även finnas möjlighet att betala själv med hjälp av självscanningskassor. Den varma butiken på 850 kvm erbjuder Byggmax senaste koncept med en inspirerande butiksmiljö och ett bredd sortiment på golv och färg.

– Känns jättebra att erbjuda inspirerande golvvisningar på både lagerförda- och beställningsgolv med gratis frakt till butik, förklarar Bedri Hasani, regionschef Byggmax.

Byggmax erbjuder även ett utökat sortiment online med över 50 000 produkter, hemleverans på alla byggvaror och möjlighet att hämta ordern färdigplockad i butik.

För mer information, vänligen kontakta:

Bedri Hasani, Regionschef Byggmax
Mobile: +46 76 119 02 78
Email: bedri.hasani@byggmax.se

Byggmax erbjuder byggmaterial och gör-det-själv-produkter av hög kvalitet till bästa pris, på ett enkelt och schysst sätt. Oavsett budget eller tidigare erfarenheter, ger vi våra kunder kunskap och självförtroendet att fullfölja sina byggdrömmar. Alla har rätt till ett fantastiskt hem! Med över 200 butiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark och en populär e-handel är Byggmax en av Nordens ledande detaljhandelskedjor inom bygg- och gör-det-själv-produkter. Koncernen omsatte 7,3 miljarder kronor år 2022 och är noterad på Nasdaq sedan 2010.