Byggmax öppnar ny butik i Nässjö

Under våren 2020 kan Nässjöborna se fram emot att Byggmax slår upp dörrarna i det nya handelsområdet Sörängsrondellen. Butiken kommer att anställa 4-6 personer med rekrytering planerad under februari/mars.

Lokalen kommer att mäta 1300 m2 med 8000 m2 total tomtyta. Byggmax regionchef Fredrik Salovaara ser fram emot öppningen:

– Det ska bli roligt att etablera en butik i Nässjö. I och med etableringen kan vi ge Nässjöborna med omnejd möjligheten att genomföra de byggprojekt som de drömmer om och jag tror att vårat koncept med låga priser på bra byggvaror kommer att uppskattas, säger Fredrik Salovaara, regionchef på Byggmax.

Marcus Wårdmark, handelsplatsutvecklare för Nässjö Näringsliv AB, välkomnar Byggmax nya butik:

– Det är väldigt positivt att ett så nationellt och starkt varumärke som Byggmax vill etablera sig i Nässjö. Byggmax stärker Nässjö som handelsstad. Vi får ett utökat utbud och ett större inflöde av människor som vill handla i vår stad, säger Marcus Wårdmark och fortsätter:

– Vi vill hälsa Byggmax varmt välkomna till Nässjö och vi ser fram emot er nyöppning till våren!

Byggmax kommer även att öppna en ny butik i Boden under våren och en butik i Kiruna under sommaren.

Mycket för pengarna

Byggmax säljer byggvaror för alla hemmets projekt. Virke, golv, gips, cement, fönster, dörrar och färg som passar alla hemmafixare oavsett nivå. Byggmax vill att alla ska ha råd och möjlighet att förverkliga sina byggdrömmar. Utöver de fysiska butikerna finns en populär e-handel på byggmax.se – med ett omfattande sortiment och leverans direkt till dörren.

För ytterligare information kontakta:

Fredrik Salovaara, Regionchef Byggmax
Email: fredrik.salovaara@byggmax.se

I Byggmax Group ingår Byggmax, Skånska Byggvaror och Buildor. Koncernen omsatte 5,1 miljarder kronor år 2018 och Byggmax Group är noterat på Nasdaq sedan 2010.

Byggmax startades 1993 och finns för närvarande med 109 butiker i Sverige, 42 butiker i Norge och 11 i Finland. På hemsidan finns hela butikssortimentet tillgängligt, tillsammans med ett omfattande beställningssortiment. Sedan starten har Byggmax affärsidé varit att vara det bästa och billigaste alternativet när konsumenten ska köpa byggmaterial med bra kvalitet. Byggmax har ett så kallat drive-in-system i alla sina butiker så att kunderna kan ta med bilen och lasta på sina varor direkt. Detta gör det enkelt och effektivt för kunden att handla, framför allt tyngre byggvaror. Byggmax har under de senaste åren förvärvat Skånska Byggvarorkoncernen samt Buildor AB. Skånska Byggvaror är ett expansivt distans- och e-handelsföretag som bl a säljer uterum och växthus. Skånska Byggvaror har verksamhet i Sverige och Norge och har även ett antal showroombutiker. Buildor är en snabbväxande e-handelsaktör inom byggvaror, hem och trädgård.