Byggmax öppnar sin första butik i Storhelsingfors i Vanda

Byggvaruhuskedjan Byggmax fördubblar antalet butiker i Finland från fyra till åtta. Tidigare i vår öppnade Byggmax nya butiker i Björneborg och Borgå samt inom kort även i Åbo (Reso). Den åttonde butiken öppnas under sommaren i Vanda, strax norr om Helsingfors.

Den nordiska byggvaruhuskedjan Byggmax öppnar under sommaren 2011 ytterligare en ny butik i Finland. Butiken öppnas i Vanda i Rosendal vid adressen Gjuterivägen 18.

– Byggmax koncept om fördelaktiga och högklassiga byggprodukter har en klar efterfrågan bland finländarna och BYGGmax strategi i Finland är att öppna ett flertal nya butiker under de kommande åren, säger Kaj Norrman, utvecklingsansvarig för Byggmax i Finland.

Byggmax har sedan tidigare butiker i Björneborg, Borgå, Jyväskylä, Lahtis, Vasa och Åbo (Österås).

För ytterligare information kontakta:
Kaj Norrman, utvecklingsansvarig för Byggmax Finland, tel. +358 400 975 158, e-post: kaj.norrman@byggmax.fi
Magnus Agervald, verkställande direktör för Byggmax-koncernen, tel. +46 76 119 0020, e-post: magnus.agervald@byggmax.se

Byggmax startades 1993 och finns för närvarande med 54 butiker i Sverige, 16 i Norge och 6 i Finland. Företaget omsatte 2 773,0 miljoner kronor (SEK) år 2010 och fortsätter att expandera kraftigt. Sedan starten har Byggmax affärsidé varit att vara det bästa och billigaste alternativet när konsumenten ska köpa byggmaterial med bra kvalitet. Byggmax har ett så kallat drive-in-system i alla sina butiker så att kunderna kan ta med bilen och lasta på sina varor direkt. Detta gör det enkelt och effektivt för kunden att handla, framför allt tyngre byggvaror. Byggmax aktie noterades på Stockholmsbörsen i juni 2010. För mer information se www.byggmax.fi