Byggmax stödjer Team Rynkebys insamling till Barncancerfonden 2022

Byggmax har precis tecknat ett Guldsponsorskap med Team Rynkeby i Sverige, ett välgörenhetscykellag som samlar in pengar till barn med kritiska sjukdomar och deras familjer. Pengarna som Byggmax ger går till Barncancerfondens arbete med att utrota barncancer.

Vi är glada över att kunna bidra till Team Rynkeby som i många år varit Barncancerfondens största bidragsgivare säger Sanna Westman, marknadschef på Byggmax. Under den senaste tioårsperioden har intresset för cykling ökat i Skandinavien. Idag är cykling en hobby för alla och inte bara för superseriösa utövare och träningsfanatiker - alla som cyklar för Team Rynkeby är hobbymotinärer. Det här känns jättekul eftersom vi kommer göra aktiviter tillsammans. Team Rynkeby kommer att cykla förbi Byggmaxbutiker för att samla in pengar som går till att stödja sjuka barn med allvarliga sjukdomar säger Sanna.

219 miljoner kronor till svårt sjuka barn
Team Rynkeby består av 2 400 motionscyklister, 550 medhjälpare fördelade på 65 lokala lag i 9 länder i Europa. Under året har deltagarna inte bara förberett sig på att cykla dryga 1 200 km till Paris, men har också samlat in pengar från bidragsgivare. I Sverige stödjer Team Rynkeby två organisationer, Barncancerfonden och Barnhjärnfonden. Sedan 2011 har Team Rynkeby i Sverige donerat 219 miljoner kronor till svårt sjuka barn, där merparten har gått till Barncancerfonden. Den största delen går till att finansiera forskning inom barncancer som fortfarande är den sjukdom som tar flest barns liv i åldrarna 1–14 år och det är allt för många barn som får allvarliga biverkningar av behandlingen, säger Paul Chronqvist Svensson, Country Manager för Team Rynkeby Sverige.

För mer information, vänligen kontakta:

Sanna Westman, Marknadschef
E-post: sanna.westman@byggmax.se

Byggmax erbjuder byggmaterial och gör-det-själv-produkter av hög kvalitet till bästa pris, på ett enkelt och schysst sätt. Oavsett budget eller tidigare erfarenheter, ger vi våra kunder kunskap och självförtroendet att fullfölja sina byggdrömmar. Alla har rätt till ett fantastiskt hem! Med över 190 butiker i Sverige, Norge och Finland och en populär e-handel är Byggmax en av nordens ledande detaljhandelskedjor inom bygg- och gör-det-själv-produkter. Koncernen omsatte 7,6 miljarder kronor år 2021 och är noterad på Nasdaq sedan 2010.