Byggmax Studio – nytt koncept för billig ytskiktsrenovering

I november lanseras Byggmax Studio – ett nytt koncept från Byggmax som inriktar sig på ytskiktsrenovering av väggar och golv inomhus, med extra fokus på kakel och klinker. Den första butiken öppnar i Tornby Handelsområde i Linköping och erbjuder kunderna en inspirerande butiksmiljö, låga priser och möjlighet till råd och service genom hela projektet.

– Det känns fantastiskt roligt att presentera ett helt nytt koncept där vi satsar extra mycket på inspiration och service. Här kan kunderna få hjälp med allt från färgsättning och materialval till visuell planering och rådgivning genom hela projektet, säger Elliot Lindberg, landschef för Byggmax Sverige.

Byggmax Studio erbjuder ett ännu bredare sortiment i butik inom kategorierna kakel och klinker, golv och färg – med extra stort fokus på kakel och klinker. Här kan kunderna se fram emot ett brett kakelsortiment med visningsrum, snygga plattor och låga priser. Med attraktiva butikslägen inom handelsområden och ännu fler snabba leveranssätt för den som vill handla online, blir det nu ännu lättare att renovera på egen hand.

–  Vi tycker att alla har rätt till ett fantastiskt hem och nu når vi en bredare grupp hemmafixare än de som traditionellt handlar på Byggmax. Med en ny och inspirerande butiksmiljö, möjlighet att få service och råd i butik – i kombination med marknadens lägsta priser – hoppas vi att fler blir inspirerade och vågar ta steget att renovera på egen hand, säger Mattias Ankarberg, vd på Byggmax.

För mer information, vänligen kontakta:

Elliot Lindberg, Landschef Byggmax Sverige
E-post: elliot.lindberg@byggmax.se

Byggmax erbjuder byggmaterial och gör-det-själv-produkter av hög kvalitet till bästa pris, på ett enkelt och schysst sätt. Oavsett budget eller tidigare erfarenheter, ger vi våra kunder kunskap och självförtroendet att fullfölja sina byggdrömmar. Alla har rätt till ett fantastiskt hem! Med över 190 butiker i Sverige, Norge och Finland och en populär e-handel är Byggmax en av Nordens ledande detaljhandelskedjor inom bygg- och gör-det-själv-produkter. Koncernen omsatte 7,6 miljarder kronor år 2021 och är noterad på Nasdaq sedan 2010.