Byggmax utnämns till ”Årets Nykomling” under Stora Karriärdagen 2023

Byggmax vann utmärkelsen Årets Nykomling inom kategorin Ekonomer, när Karriärföretagen igår presenterade årets vinnare under Stora Karriärdagen på Berns Salonger i Stockholm.

– Det här är ett fantastiskt roligt pris att ta emot och vi är otroligt glada och stolta över att det arbete vi gör tillsammans varje dag, uppmärksammas utanför bolaget. Vi uppmuntrar våra medarbetare att växa, ger dem möjligheter till utveckling, internrekryterar gärna och lär av våra misstag. Det här blir ett kvitto på att den kultur vi eftersträvar faktiskt finns på riktigt, säger Anna-Lena Wallertz, HR-chef på Byggmax.

Karriärföretagens motivering lyder:

"Byggmax är en nykomling som utmärker sig i sitt sätt att lyfta sina medarbetare. De har en tydlig storytelling som berättar att medarbetarna är deras största tillgångar. Genom unika karriärmöjligheter skapar Byggmax bästa förutsättningarna för sina medarbetare att nå sina mål. De senaste åren har de utvecklat sitt employer branding-arbete vilket både imponerar och inspirerar."

Karriärföretagen har sedan 2011 utsett de mest attraktiva arbetsgivarna bland tusentals företag som uppfyller ett antal olika grundkriterier. Syftet är att förenkla för Sveriges studenter och Young Professionals att hitta sin nästa arbetsgivare och belöna ett framgångsrikt employer branding-arbete. Varje år anordnas Stora Karriärdagen där företag och profiler inom branschen uppmärksammas. Läs mer om urvalsprocessen här https://karriarforetagen.se/urvalsprocessen/

Anna-Lena Wallertz, HR-chef Byggmax
E-post:
anna-lena.wallertz@byggmax.se

Byggmax erbjuder byggmaterial och gör-det-själv-produkter av hög kvalitet till bästa pris, på ett enkelt och schysst sätt. Oavsett budget eller tidigare erfarenheter, ger vi våra kunder kunskap och självförtroendet att fullfölja sina byggdrömmar. Alla har rätt till ett fantastiskt hem! Med över 200 butiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark och en populär e-handel är Byggmax en av Nordens ledande detaljhandelskedjor inom bygg- och gör-det-själv-produkter. Koncernen omsatte 7,3 miljarder kronor år 2022 och är noterad på Nasdaq sedan 2010.