• Byggmax/

Förtydligande angående antal aktier och röster i Byggmax Group AB (publ) per den 30 juni 2010

Enligt lag ska aktiebolag vars aktier är upptagna till handel på en reglerad marknad - om en ändring av det totala antalet aktier eller röster skett – offentliggöra uppgifter om ändringen den sista handelsdagen i den kalendermånad då ändringen skett.

Efter den omvandling, split (1:3) och kvittningsemission av aktier som genomfördes i samband med noteringen av bolagets aktier på NASDAQ OMX Stockholm den 2 juni 2010, och registrerades hos Bolagsverket samma dag, har det totala antalet aktier och röster i Byggmax Group AB (publ) (”Byggmax”) förändrats enligt följande:

Totalt antal registrerade aktier och röster i Byggmax före registrering av omvandling, split och kvittningsemission uppgick till 18 423 114 aktier representerande sammanlagt 89 043 802 röster.

Totalt antal registrerade aktier och röster i Byggmax efter registrering av genomförd omvandling, split och kvittningsemission uppgår till 60 737 045 aktier representerade 60 737 045 röster.

Bolaget har efter omvandling, split och kvittningsemission endast ett aktieslag och aktiekapitalet uppgår till 20 245 681,666667 SEK.

Magnus Agervald, VD och koncernchef i Byggmax, telefon 076-119 00 20

Pernilla Walfridsson, CFO, telefon 076-119 00 40

Byggmax startades 1993 och finns för närvarande med 52 butiker i Sverige från Vellinge till Luleå. Företaget omsatte cirka 2,4 miljarder kronor år 2009 och fortsätter att expandera med lönsamhet. Byggmax har idag även 13 butiker i Norge och 3 i Finland. Sedan starten har Byggmax affärsidé varit att vara det bästa och billigaste alternativet när konsumenten ska köpa byggmaterial med bra kvalitet. Byggmax har ett så kallat drive-in-system i alla sina butiker så att kunderna kan ta med bilen och lasta på sina varor direkt. Detta gör det enkelt och effektivt för kunden att handla, framför allt tyngre byggvaror. Byggmax aktie är sedan den 2 juni 2010 noterad på NASDAQ OMX Stockholm. För mer information se www.byggmax.se.