Idag öppnar Byggmax i Örebro i nya butikslokaler

Byggmax i Örebro flyttar till nybyggda lokaler i handelsområdet Boglundsängen med Byggmax senaste butikskoncept och ett ännu bredare sortiment.

– Idag öppnar vi i helt nya lokaler och kan erbjuda hemmafixarna i området vårt senaste och största butiksformat. Kunderna kan se fram emot en stor och fräsch butik med ett ännu bredare sortiment, där vi satsar extra mycket på färg-, golv- och maskinverktygsuthyrning, säger Fredrik Salovaara, regionchef på Byggmax.

Den nya anläggningen öppnar vid korsningen Hedgatan/Heliumgatan i Boglundsängen och mäter ca 2 500 kvm med en utomhusyta på 7 300 kvm som ger kunderna gott om utrymme att röra sig på.

– Vi har letat efter en intressant lokalhyresgäst till det här läget och flera stora aktörer har redan etablerat sig i området. Vi tror att Byggmax kommer att stärka Boglundsängens attraktivitet ytterligare, med en ökad tillströmning av både privatpersoner och företagare, säger Åsa Stridfeldt, förvaltningschef på Västerporten.

Med det nya butiksformatet kommer det att bli ännu lättare för Byggmax kunder att hitta i butiken och fler skyltar och guider gör det lätt att välja rätt produkter till projektet.

– Det ska vara enkelt och schysst att handla på Byggmax. Nu kan vi hjälpa hemmafixarna på ett ännu bättre sätt och göra det lättare att förverkliga byggdrömmarna, säger Fredrik Salovaara.

För mer information, vänligen kontakta:

Fredrik Salovaara, Regionchef Byggmax
E-post:
fredrik.salovaara@byggmax.se

Byggmax erbjuder byggmaterial och gör-det-själv-produkter av hög kvalitet till bästa pris, på ett enkelt och schysst sätt. Oavsett budget eller tidigare erfarenheter, ger vi våra kunder kunskap och självförtroendet att fullfölja sina byggdrömmar. Alla har rätt till ett fantastiskt hem! Med över 170 butiker i Sverige, Norge och Finland och en populär e-handel är Byggmax en av Nordens ledande detaljhandelskedjor inom bygg- och gör-det-själv-produkter. Koncernen omsatte 6,8 miljarder kronor år 2020 och är noterad på Nasdaq sedan 2010.

Citat

Fredrik Salovaara, regionchef på Byggmax