Idag öppnar Byggmax ny butik i Söderköping

Idag klockan 10.00 öppnar Byggmax sin nya butik på Telegatan 3 i Söderköping. Här kan byggsugna hemmafixare se fram emot feststämning och fina erbjudanden på hela butikssortimentet.

– Vi är riktigt glada att välkomna hemmafixarna till en ny Byggmax-butik i Söderköping. Nu blir det ännu lättare att köpa bra byggvaror till riktigt låga priser och förverkliga byggdrömmarna, säger Fredrik Salovaara, regionchef på Byggmax.

Med lokaler på ca 1 300 kvm och en utomhusyta på ca 6 500 kvm får kunderna gott om utrymme att röra sig på. Liksom i alla Byggmax butiker finns även en rymlig drive-in där man enkelt kan lasta sina varor själv.

– Vill man hellre handla hemifrån finns ett ännu större sortiment att beställa online med över 50 000 varor – med hemleverans eller upphämtning i butik där personalen plockar ihop varorna åt dig, säger Fredrik Salovaara.

Mer om öppningsdagen

• Öppet kl 10.00-18.00
  • 20% rabatt på hela butikssortimentet under öppningsdagen
  • Goodiebags till de 50 första kunderna
  • Kaffe och korv till alla besökare

Ordinarie öppettider
Mån-fre: 07.00-18.00
Lör: 09.00-14.00
Sön: 10.00-14.00

För mer information, vänligen kontakta:

Fredrik Salovaara, Regionchef Byggmax
E-post:
fredrik.salovaara@byggmax.se

Byggmax erbjuder byggmaterial och gör-det-själv-produkter av hög kvalitet till bästa pris, på ett enkelt och schysst sätt. Oavsett budget eller tidigare erfarenheter, ger vi våra kunder kunskap och självförtroendet att fullfölja sina byggdrömmar. Alla har rätt till ett fantastiskt hem! Med över 190 butiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark och en populär e-handel är Byggmax en av Nordens ledande detaljhandelskedjor inom bygg- och gör-det-själv-produkter. Koncernen omsatte 7,6 miljarder kronor år 2021 och är noterad på Nasdaq sedan 2010.