Idag öppnar Byggmax Studio i Västerås

Idag klockan 10 öppnar Byggmax Studio på Stockholmsvägen 136 på Hälla handelsområde i Västerås. Här öppnar ett nytt butikskoncept för prisvärd ytskiktsrenovering inomhus, med ett generöst öppningserbjudande under de två första veckorna.

– Det känns fantastiskt roligt att visa upp vårt nya butikskoncept Byggmax Studio, där både hemmafixare och proffs kan köpa allt som behövs till ytskiktsrenoveringen – till marknadens lägsta priser. Dessutom erbjuder vi planeringshjälp och personlig service i butik, så att kunden kan känna sig nöjd och trygg i sina val, säger Fredrik Salovaara, regionchef Byggmax.

Byggmax Studio erbjuder ett noga utvalt sortiment till låga priser inom kategorierna kakel, klinker, golv och färg. I butik finns stora visningsytor, inspiration och en planeringsstudio där kunden kan boka personlig rådgivning. Vill man komplettera sitt inköp från Byggmax Studio finns även möjligheten att beställa ytterligare varor från hela Byggmax sortiment online, med snabb hemleverans

Mer om Byggmax Studio

• Över 150 sorters kakel och klinker
  • 300 golv i olika utföranden och material
  • Färgblandning till valfri kulör
  • Öppningserbjudande: 20% rabatt på hela butikssortimentet 22 december – 4 januari (med avvikande öppettider under julhelgerna).

För mer information, vänligen kontakta:

Fredrik Salovaara, Regionchef Byggmax
E-post: fredrik.salovaara@byggmax.se

Byggmax erbjuder byggmaterial och gör-det-själv-produkter av hög kvalitet till bästa pris, på ett enkelt och schysst sätt. Oavsett budget eller tidigare erfarenheter, ger vi våra kunder kunskap och självförtroendet att fullfölja sina byggdrömmar. Alla har rätt till ett fantastiskt hem! Med över 190 butiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark och en populär e-handel är Byggmax en av Nordens ledande detaljhandelskedjor inom bygg- och gör-det-själv-produkter. Koncernen omsatte 7,6 miljarder kronor år 2021 och är noterad på Nasdaq sedan 2010.