Inbjudan till telefonkonferens bokslutskommuniké 1 januari – 31 december 2021

Byggmax bokslutskommuniké för 2021 offentliggörs onsdagen den 26 januari, cirka klockan 08.00. En telefonkonferens hålls samma dag på engelska, klockan 10.30.

Byggmax VD Mattias Ankarberg och CFO Helena Nathhorst kommer att presentera resultatet för 2021 och svara på frågor.

Presentationsmaterialet kommer att finnas tillgängligt från 08.30 den 26 januari på www.byggmax.se (http://www.byggmax.se/) under Finansiell info / Finansiella rapporter.

För att delta i konferensen ring följande nummer:

SE: +46 856642651 PIN: 80425280#

UK: +44 3333000804 PIN: 80425280#

För övriga länder se separat fil

Konferensen finns tillgänglig att lyssna på t.o.m. den 31 januari. Telefonnummer +46 (0)8 - 519 993 85 kod 425017693#

För mer information, vänligen kontakta:

Helena Nathhorst, CFO
E-post: helena.nathhorst@byggmax.se

Mattias Ankarberg, CEO Byggmax Group
Tel: 076-119 09 85
E-post: mattias.ankarberg@byggmax.se

Byggmax erbjuder byggmaterial och gör-det-själv-produkter av hög kvalitet till bästa pris, på ett enkelt och schysst sätt. Oavsett budget eller tidigare erfarenheter, ger vi våra kunder kunskap och självförtroendet att fullfölja sina byggdrömmar. Alla har rätt till ett fantastiskt hem! Med över 170 butiker i Sverige, Norge och Finland och en populär e-handel är Byggmax en av Nordens ledande detaljhandelskedjor inom bygg- och gör-det-själv-produkter. Koncernen omsatte 6,8 miljarder kronor år 2020 och är noterad på Nasdaq sedan 2010. För mer information se www.byggmax.se.