Inbjudan till telefonkonferens delårsrapport 1 januari – 30 juni 2012

2011-07-11

Byggmax delårsrapport för andra kvartalet 2012 offentliggörs onsdagen den 18 juli, cirka klockan 08.00. En telefonkonferens hålls samma dag på engelska, klockan 10.30.

Byggmax VD Magnus Agervald samt CFO Pernilla Walfridsson, kommer att presentera resultatet och svara på frågor.

Presentationsmaterial kommer att finnas tillgängligt från 08.30 den 18 juli på www.byggmax.se (http://www.byggmax.se/) under Finansiell info/ Finansiella rapporter.

För att delta i konferensen ring följande nummer: från Sverige + 46 (0)8-566 275 13, från England + 44 (0)207 108 62 05, från USA + 1 8666 765 870, för övriga länder se separat fil. Kod 151825#

Konferensen finns tillgänglig att lyssna på t.o.m. den 23 juli. Telefonnummer + 46 (0)8 – 506 269 49, kod 272609#

Byggmax startades 1993 och har totalt 164 butiker i tre länder. 112 anläggningar finns i Sverige, 42 i Norge och 10 i Finland. Företaget omsatte drygt 5,2 miljarder kronor år 2019 och fortsätter att expandera kraftigt. Sedan starten har Byggmax affärsidé varit att vara det bästa och billigaste alternativet när konsumenten ska köpa byggmaterial med bra kvalitet. Byggmax har ett så kallat drive-in-system i alla butiker så att kunderna kan ta med bilen och lasta på sina varor direkt. Detta gör det enkelt och effektivt för kunden att handla, framför allt tyngre byggvaror. Byggmax aktie noterades på Stockholmsbörsen i juni 2010. För mer information se www.byggmax.se.