Inbjudan till telefonkonferens delårsrapport 1 januari – 30 september 2017

Byggmax delårsrapport för tredje  kvartalet 2017 offentliggörs onsdagen den 18 oktober, cirka klockan 08.00. En telefonkonferens hålls samma dag på engelska, klockan 10.30.

Byggmax VD Mattias Ankarberg och CFO Pernilla Walfridsson kommer att presentera resultatet för tredje kvartalet 2017 och svara på frågor.

Presentationsmaterial kommer att finnas tillgängligt från 08.30 den 18 oktober på www.byggmax.se (http://www.byggmax.se/) under Finansiell info/ Finansiella rapporter.

För att delta i konferensen ring följande nummer: från Sverige + 46 (0)8-505 963 06, från England + 44 203 139 48 30, från USA + 1 718 873 9077, för övriga länder se separat fil. Kod 27541413#

Konferensen finns tillgänglig att lyssna på t.o.m. den 25 oktober. Telefonnummer + 46 (0)8 – 5 664 2638, kod 692075#

För ytterligare information, kontakta:

Pernilla Walfridsson, CFO
E-post: pernilla.walfridsson@byggmax.se

Mattias Ankarberg, CEO Byggmax Group
Tel: 076-119 09 85
E-post: mattias.ankarberg@byggmax.se

I Byggmax Group ingår Byggmax, Skånska Byggvaror och Buildor. Koncernen omsatte 5,2 miljarder kronor år 2016 och Byggmax Group är noterat på Nasdaq sedan 2010.

Byggmax startades 1993 och finns för närvarande med 86 butiker i Sverige, 34 butiker i Norge och 13 i Finland. På hemsidan finns hela butikssortimentet tillgängligt, samt även ett omfattande beställningssortiment. Sedan starten har Byggmax affärsidé varit att vara det bästa och billigaste alternativet när konsumenten ska köpa byggmaterial med bra kvalitet. Byggmax har ett så kallat drive-in-system i alla sina butiker så att kunderna kan ta med bilen och lasta på sina varor direkt. Detta gör det enkelt och effektivt för kunden att handla, framför allt tyngre byggvaror. Byggmax har de senaste två åren förvärvat Skånska Byggvarorkoncernen samt Buildor AB. Skånska Byggvaror är ett expansivt distans- och e-handelsföretag som bl a säljer uterum och växthus. Skånska Byggvaror har verksamhet i Sverige, Norge och Danmark och har nu även 14 showroombutiker. Buildor är en snabbväxande e-handelsaktör inom byggvaror, hem och trädgård.