Inför utefixarsäsongen: Stora prisskillnader på altanbygge

Det skiljer över 7 000 kronor i materialkostnad mellan den billigaste och dyraste altanen. Det visar en färsk sammanställning som den oberoende byggportalen byggahus.se har gjort. Det billigaste materialet hittar man på Byggmax.

– Alla har rätt till ett fantastiskt hem och vi på Byggmax vill att alla hemmafixare ska ha råd att bygga sin egen altan nu när våren kommer. Det känns roligt att kunna erbjuda det lägsta priset på altanmaterial, säger Mattias Ankarberg, vd på Byggmax.

Portalen byggahus.se har jämfört vad det kostar att köpa in material till en 60 kvadratmeter stor altan. Bygghandlarna som jämförs är Bauhaus, Beijer Bygg, Bygghemma, Byggmax och K-rauta. Bland dessa har Byggmax det lägsta priset, 21 155 kronor. I prisjämförelsen ingår plintgrund, regelverk, skruvar, tryckimpregnerad grön trall och beslag.

– Vi på Byggmax vill dessutom kombinera lågt pris med höga hållbarhetsambitioner. Vi erbjuder närproducerat svenskt virke av hög kvalitet, vilket också bidrar till minskade transporter, säger Mattias Ankarberg.

Om prisjämförelsen:
Byggahus.se är en oberoende byggportal på internet riktad till konsumenter. Prisjämförelsen baseras på materialkostnaden till en 60 kvadratmeter stor altan byggd på plintar. De butiker som jämförs är Bauhaus, Beijer Bygg, Bygghemma, Byggmax och K-rauta. Priserna ligger mellan 20 000 och 30 000 kronor. Byggmax har det lägsta priset, 21 155 kronor. I jämförelsen ingår plintgrund, regelverk, skruvar, tryckimpregnerad grön trall och beslag. Länk till jämförelsen finns här.

För mer information, vänligen kontakta:

Sanna Westman, Marknadschef
E-post: sanna.westman@byggmax.se

Byggmax erbjuder byggmaterial och gör-det-själv-produkter av hög kvalitet till bästa pris, på ett enkelt och schysst sätt. Oavsett budget eller tidigare erfarenheter, ger vi våra kunder kunskap och självförtroendet att fullfölja sina byggdrömmar. Alla har rätt till ett fantastiskt hem! Med över 170 butiker i Sverige, Norge och Finland och en populär e-handel är Byggmax en av Nordens ledande detaljhandelskedjor inom bygg- och gör-det-själv-produkter. Koncernen omsatte 6,8 miljarder kronor år 2020 och är noterad på Nasdaq sedan 2010.