Nytt antal aktier och röster i Byggmax Group AB

Antalet aktier och röster i Byggmax Group AB har minskat med 2 374 000 till följd av minskning av bolagets aktiekapital genom indragning av totalt 2 374 000 aktier. Indragningen av aktier har skett enligt beslut fattat av årsstämman den 5 maj 2022 och avsåg egna aktier som innehades av bolaget till följd av tidigare återköp.

Idag, den sista handelsdagen i månaden, finns totalt 58 625 045 aktier och röster i bolaget. Aktiekapitalet uppgår till 20 333 015,01 kronor.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Mattias Ankarberg, CEO

E-post: mattias.ankarberg@byggmax.se

Helena Nathhorst, CFO

E-post: helena.nathhorst@byggmax.se

Denna information är sådan information som Byggmax Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 31 maj 2022 kl. 17.00.

Byggmax är en ledande nordisk detaljhandelskedja inom byggmaterial och gör-det-själv-produkter med en väl utbyggd e-handel och 190 butiker i Sverige, Norge och Finland. Byggmax erbjuder produkter av hög kvalitet till bästa pris, på ett enkelt och schysst sätt. Byggmax vill finnas nära sina kunder och, oavsett budget eller tidigare erfarenhet, erbjuda kunderna kunskap att förbättra sina hem. I Byggmax Group ingår även Skånska Byggvaror, ett nordiskt e-handelsbolag med egenutvecklade komplexa produkter för hem och trädgård, som till exempel uterum och växthus. Koncernen omsatte 7,6 miljarder kronor år 2021 och är noterad på Nasdaq sedan 2010.