Pressinbjudan: Invigning av Byggmax butik i Bollnäs

Byggmax inviger sin butik i Bollnäs den 13 maj, klockan 10. Marie Centerwall, ordförande i kommunstyrelsen, håller tal och sågar en planka som officiell invigningsceremoni.

Plats:             Industrigatan 10
När:               Den 13 maj, kl 10

Program

• Ordförande i kommunstyrelsen, Marie Centerwall invigningstalar och sågar en planka för att officiellt inviga butiken
  • Regionchef Norr Marcus Hed talar om etableringen och framtidsplanerna
  • Platschef Mikael Elmfors medverkar
  • Alla kunder bjuds på korv och saft under öppningshelgen.

Anmälan till Marcus Hed på telefon 076-1190104 eller marcus.hed@byggmax.se

Bakgrund om Byggmax etablering i Bollnäs:

Byggmax öppnar butik på Industrigatan 10 i Bollnäs. Fem personer får anställning, därutöver tillkommer cirka två till tre säsongsanställda. Byggmax har mer än fördubblat antalet butiker i Sverige sedan 2003 och har idag 54 butiker över hela landet. Sedan tidigare har Byggmax tillkännagett att kedjan även öppnar butiker i Avesta, Lidköping och Ängelholm under våren 2011.

- Vi har länge velat etablera oss i Bollnäs och har nu hittat ett bra Byggmax-läge, inte helt centralt men där det passerar mycket folk. Vår butik i Hudiksvall går riktigt bra, vilket gör att det känns kul att få möjlighet att öppna även i Bollnäs, säger Marcus Hed, regionchef på Byggmax.

Industrigatan har ett bra läge, med stor tomt och möjlighet att etablera Byggmax koncept. Totalt krävs en butiksyta på cirka 8 000 kvm, där butikslokaler och drive-in tar mest plats. Byggmax affärsidé är att erbjuda kunder bra kvalitet till lågt pris, där kunderna själva gör en del av jobbet för att hålla ned kostnaderna. Bollnäs blir Byggmax andra butik i Hälsingland. Företagets erfarenheter är att Hälsingeborna är intresserade och duktiga hemmasnickare som vill ha bra kvalitet till låga priser.

Bra kvalitet till lågt pris

Byggmax säljer bygginriktade varor såsom virke, golv, gips, cement, fönster, dörrar och färg till både proffs och hemmafixare. Byggmax koncept är att erbjuda kunderna produkter med bra kvalitet till ett lågt pris.

Sedan 1998 har företaget haft lägst pris på byggvarukorgen i DN:s prisundersökningar. Byggmax är även det byggvaruhus som Sveriges villaägare anser har lägst pris, och enligt Vi i Villas Villapanel anser 59% av männen och 41% av kvinnorna att Byggmax har lägst pris, mot 9% respektive 11% för närmaste konkurrent.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Marcus Hed, Regionchef Norr
E-post: Marcus.hed@byggmax.se

Magnus Agervald, VD Byggmax,
Mobil: 0761-19 00 20,
E-post:magnus.agervald@byggmax.se

Byggmax startades 1993 och finns för närvarande med 54 butiker i Sverige från Vellinge till Luleå. Företaget omsatte cirka 2,8 miljarder kronor år 2010 och fortsätter att expandera kraftigt. Byggmax finns även med 16 anläggningar i Norge och 6 i Finland, det totala antalet butiker är 76. Sedan starten har Byggmax affärsidé varit att vara det bästa och billigaste alternativet när konsumenten ska köpa byggmaterial med bra kvalitet. Byggmax har ett så kallat drive-in-system i alla sina butiker så att kunderna kan ta med bilen och lasta på sina varor direkt. Detta gör det enkelt och effektivt för kunden att handla, framför allt tyngre byggvaror. För mer information se www.byggmax.se