Report this content

Byt Bil Nordic AB förvärvar rättigheter till webbaserade tjänster för bilbranschen Byt Bil Nordic AB har nått en överenskommelse med CarVision AB om att förvärva företagets verksamhet. Detta innebär också att Byt Bil Nordic AB nu även har kontor i Stockholm. I samband med förvärvet har CarVisions grundare Dan Bennman och Roland Thunström anställts. - Förvärvet av CarVision gör att vi kan växa ännu snabbare och att vi kan erbjuda våra abonnenter ett än bredare produktutbud. Vi är oerhört nöjda över att ha knutit till oss Dan och Roland. Vi kommer att ha en oerhörd nytta av deras kunskap och erfarenhet, säger Hans Lundahl, Byt Bil Nordic AB. CarVision AB har under senaste året utvecklat en rad nya IT-lösningar. Ett Internetbaserat on-line servicebokningssystem och ett kampanjverktyg där kunden själv kan skapa webbaserade kampanjer, har marknadsintroducerats. En produktportfölj med liknande applikationer är klara för marknadsintroduktion under hösten/vintern 2001. Roland och Dan har under en tvåårsperiod varit verksamma i CarVision AB. De har tillsammans bred erfarenhet av bilhandel, bilfinansiering, Internet- och affärsutveckling, från tidigare positioner på Philipson Bil AB, Förenade Bil AB, Merkantil Leasing, GE Capital och Autobytel AB. - Det känns mycket stimulerande för oss att komma in i en organisation som är så etablerad hos bilhandeln som BytBil, säger Dan Bennman. - Nu får våra produkter verkligen chansen till en bra marknadsintroduktion, tillägger Roland Thunström, CarVision AB. För mer information, kontakta: Hans Lundahl, Byt Bil Nordic AB Tel 0346-494 01, 070-336 54 32 hans.lundahl@bytbil.com Dan Bennman, CarVision AB Tel 08-732 04 96, 070-539 31 16 dan@carvision.se Byt Bil Nordic AB övertog 1 januari 1999 och driver sedan dess framgångsrikt Internetsiten BytBil.com. Antalet anställda och konsulter uppgår till 31, varav merparten arbetar som resande representanter hos BytBil's abonnenter. Bolaget innehar även bytmc.com och licensierar ut databas-systemet till företag som driver bytlastbil.com, bytmaskiner.com samt byttruck.com. Företaget omsätter cirka 21 miljoner med säte och administration i Falkenberg. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/01/20020701BIT00480/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/01/20020701BIT00480/wkr0002.pdf