Årets festivalbesökare hoppas på sex

Festivalsäsongen är igång och många ser fram emot att lyssna på sina favoritband i sommar. En internationell studie av C-date, Europas största sajt för casualdejting, visar dock att det är mer än kärlek till musik som lockar på festivalerna. Majoriteten av festivalbesökarna hoppas nämligen på tillfälligt sex.

Bland kvinnliga festivalbesökare är förväntningar på en äventyrlig dejt på festivalområdet störst. Nästan två tredjedelar (62 %) av kvinnliga festivalbesökare hoppas på spänning i tälten. Nästan lika många (52 %) av männen har samma förhoppningar.

- Sex och rock & roll har länge varit en given kombination och drömmen om den lever i högsta grad fortfarande, säger Mikael Baek, Sverigeansvarig på C-date.se.

I en ny studie har svenskarnas och européernas förväntningar på festivaler kartlagts på uppdrag av C-date.se. Resultatet visar att de flesta betraktar musikfestivaler som en möjlighet till kärlek, sex och spontant häng. Drygt hälften (55 %) av alla (både de som besöker och inte besöker festivaler) associerar musikfestivaler med sex med en tillfällig partner.

- Ett tips till dejtingsugna är att passa på att besöka musikfestivaler där många söker äventyr och vill träffa en festivalflirt, säger Mikael Baek, Sverigeansvarig på C-date.se.

Svenskarnas förväntningar på festivalsex hamnar dock i skymundan av holländare, tyskar och belgare vars förväntningar toppar vid en internationell jämförelse.

Besökare med högst förväntningar på festivalsex:

1. Holländare 82 %
  2. Tyskar 62 %
  3. Belgare 60 %

Om studien

Undersökningen genomfördes på uppdrag av C-date, Europas största sajt för casualdejting, i 13 länder: Sverige, Norge, Danmark, Österrike, Belgien, Frankrike, Tyskland, Italien, Nederländerna, Polen, Schweiz, Australien och Brasilien. Totalt svarade 8239 personer, varav 1358 i Sverige.

För mer information om studien och C-date, vänligen kontakta:

Livia Podestá, Prat PR, E: livia.podesta@prat.se, M: 0734 35 27 07

OM C-date.se

C-date grundades 2008 och är den största sajten för casualdejting i Europa och Brasilien med 8 miljoner användare i 35 länder och över 415 000 medlemmar i Sverige. C-date.se erbjuder den anonymitet och diskretion som behövs för att man skall kunna leva ut sina fantasier, vilka de än är, och är det enda alternativet till traditionell matchmaking- och X-rated dejtingsajter. C-date baseras på ett unikt matchningssystem utifrån medlemmarnas personliga preferenser och önskemål som genererar mycket relevanta träffar, vare sig man söker en flört, erotiska äventyr eller fantasiuppfyllelser. C-date garanterar upp till 30 kontaktförslag till Premium-medlemmar samt ett kostnadsfritt förslag för varje nyregistrerad medlem. C-dates medlemmar, som i genomsnitt är mellan 30 och 50 år gamla, tar kontakt med sina matcher via det interna e-postsystemet, vilket gör att C-date försäkrar säkerhet, diskretion och anonymitet. C-date har 70 anställda med 20 olika nationaliteter. För mer information, besök www.c-date.se.

Om casualdejting