Bond inspirerar kvinnor till casualdejting

Under de senaste 50 åren har Bond-filmerna inspirerat kvinnor till äventyr. Antalet nya kvinnliga medlemmar på casualdejtingssajten C-date har ökat markant sedan den senaste Bond-filmen.  Bond-effekten visas på en rekordökning av kvinnliga medlemmarna den senaste veckorna.

När den första James Bond-filmen slog igenom för 50 år sedan, med Ursula Andress som klev ur det Karibiska havet i sin minimala vita bikini, var det något av en milstolpe i den sexuella revolutionen - särskilt för kvinnor. Äntligen kom det en kvinnlig ikon som hade kontroll över sin egen sexualitet, och som kunde ha eleganta, äventyrliga sexuella möten. Idag hjälper C-date fler och fler kvinnor och män att uppfylla sina egna fantasier i Bond-stil.

-  Bond-filmer har igenom åren onekligen bidragit till att göra casualdejting acceptabel för kvinnor, samma sak som C-date gör, genom att hjälpa människor att leva ut sina fantasier och lära känna nya partners i säkerhet, diskretion och stil, säger Ingvild Burgkardt, Nordisk chef på casualdejtingssajten C-date.

C-date märker att suget efter casualdejtingstjänster är störst bland kvinnor, som utgör 53 procent av sina premium-medlemmar, och antalet nya kvinnliga medlemmar ökar varje dag, med ett rekordresultat i samband med releasen av den senaste Bond-filmen.

C-dates senaste undersökning visar att trots att hela 26 procent av de svenska kvinnorna är positivt inställda till spontana och kravlösa sexförhållande, så önskar sig de flesta mer äventyr och passion. 4 procent av de svenska kvinnorna uppger att de byter partner väldigt ofta, och endast 8 procent uppger att de uppfyller sina sexfantasier. *

*Resultat från C-dates senaste internationella studie.

För mer information om studien casualdejting kontakta:

Prat PR, Livia Podestá, E: livia.podesta@prat.se, M: 0734 35 27 07

C-date grundades 2008 och är den största sajten för casualdejting i Europa och Brasilien med 8 miljoner användare i 35 länder och över 349 000 medlemmar i Sverige. C-date erbjuder den anonymitet och diskretion som behövs för att man skall kunna leva ut sina fantasier, vilka de än är, och är det enda alternativet till traditionell matchmaking- och X-rated dejtingsajter. C-date baseras på ett unikt matchningssystem utifrån medlemmarnas personliga preferenser och önskemål som genererar mycket relevanta träffar, vare sig man söker en flört, erotiska äventyr eller fantasiuppfyllelser. C-date garanterar upp till 30 kontaktförslag till Premium-medlemmar samt ett kostnadsfritt förslag för varje nyregistrerad medlem. C-dates medlemmar, som i genomsnitt är mellan 30 och 50 år gamla, tar kontakt med sina matcher via det interna e-postsystemet, vilket gör att C-date försäkrar säkerhet, diskretion och anonymitet. C-date har 70 anställda med 20 olika nationaliteter. För mer information, besök www.c-date.se.