Svenskar sexfantiserar om schlagerstjärnor

Report this content

Casualdejtingssajten C-dates nya europeiska undersökning avslöjar vad svenskarna egentligen tänker på när de tittar på Eurovision Song Contest. En tredjedel fantiserar om en äventyrlig dejt med schlagerdeltagarna. Men det finns stora skillnader mellan män och kvinnors fantasier.

Att svenskarna har en passion för Eurovision Song Contest är välkänt och det märks i populariteten eventet har nått de senaste åren. C-date har undersökt varför svenskarna är så förtjusta i musiktävlingen. Resultaten visar att svenskarna är intresserade av musiken, men att en stor del av succén inte beror på sångkvaliteten.

- Schlagerstjärnorna triggar svenskarnas fantasi och många drömmer om en spännande dejt med dem, säger Michael Baek, Sverigeansvarig på C-date.

28 % av svenskarna uppger att de fantiserar om att ha en flört med någon av Melodifestivalens deltagare. Det är betydligt fler män (38 %) än kvinnor (18 %).

När man ställde frågan ”Får du erotiska fantasier när du tittar på Eurovision?”, svarade 21 % av männen och 17 % av kvinnorna ja. Anledningen uppges vara alla sexiga stjärnor. Intressant är att 10 % av männen svarar ja på grund av den vackra sången, medan kvinnor inte alls påverkas av den (0, 7 %).

6 % av männen uppger att de blir upphetsade av att se sitt lands artist förlora. Nästan inga kvinnor reagerar på samma sätt (0,7 %).

- En möjlig Fifty Shades of Grey-trend nu när intresset för S&M som har fått mer uppmärksamhet, säger Michael Baek på C-date.

Om studien

Undersökningen genomfördes av C-date, Europas största sajt för casualdejting i 13 europeiska länder. Totalt svarade 18 092 människor, med 1144 respondenter i Sverige.

För mer information om studien och C-date, vänligen kontakta:

Livia Podestá, Prat PR, E: livia.podesta@prat.se, M: 0734 35 27 07

OM C-date

C-date grundades 2008 och är den största sajten för casualdejting i Europa och Brasilien med 8 miljoner användare i 35 länder och över 415 000 medlemmar i Sverige. C-date erbjuder den anonymitet och diskretion som behövs för att man skall kunna leva ut sina fantasier, vilka de än är, och är det enda alternativet till traditionell matchmaking- och X-rated dejtingsajter. C-date baseras på ett unikt matchningssystem utifrån medlemmarnas personliga preferenser och önskemål som genererar mycket relevanta träffar, vare sig man söker en flört, erotiska äventyr eller fantasiuppfyllelser. C-date garanterar upp till 30 kontaktförslag till Premium-medlemmar samt ett kostnadsfritt förslag för varje nyregistrerad medlem. C-dates medlemmar, som i genomsnitt är mellan 30 och 50 år gamla, tar kontakt med sina matcher via det interna e-postsystemet, vilket gör att C-date försäkrar säkerhet, diskretion och anonymitet. C-date har 70 anställda med 20 olika nationaliteter. För mer information, besök www.c-date.se.

Om Casualdejting

Casualdejting är dejting utan förpliktelser: okomplicerat, uppfriskande och tillfredställande. Casualdejting ger män och kvinnor möjligheten att uppfylla deras gemensamma längtan efter sexuella äventyr och intim kontakt, utan krav och måsten. En ny sexuell frihet som bidrar till ett mer äventyrligt och tillfredsställande erotiskt liv.

Taggar: