Svenskarna fantiserar om att älska med vältränade OS-atleter

Report this content

C-dates färska europeiska OS-undersökning avslöjar vad människor egentligen tänker på när de tittar på OS i sommar. Den visar att män och kvinnor har olika teorier om atleternas talanger utanför spelplanen.

”Värme, svett, lycra och testosteron är faktorer som hettar upp tempen i OS, även hos tittarna. Enligt resultat från vår nya internationella studie visar svenskarna vara mest intresserade av att ha sexuella fantasier om OS-atleter än själva spelen”, säger Ingvild Burgkardt, nordisk chef på C-date, Europa största casualdejtingssajt.

Hela 79 procent av svenskarna fantiserar om att älska med vältränade sportstjärnor när de kollar på stora idrottsevenemang (68 procent i hela studien). 17 procent av svenska män och 21 procent av svenska kvinnor erkänner att de tittar på idrott endast för att se atleternas vältränade kroppar (precis som59 procent av spanjorerna).

När man ställde frågan ”Vilken är den ultimata kroppsformen för din älskare?”, svarade 50 procent av kvinnorna att de föredrar män som är lite större, som en simmare, medan 54 procent av männen väljer en atletisk kvinna: smal och muskulös.

Ett annat intressant resultat i studien visar att kvinnor och män har motsatta teorier om atleternas förmågor i sängen. 76 procent av kvinnorna tror att atleter är bättre älskare än resten av oss som tittar på OS, eftersom de har mer uthållighet, medan män har en motsatt åsikt. 53 procent av männen tycker att atleter använder all energi i tävlingar och därför inte är bättre älskare än vanliga människor.

”Kvinnorna har nog rätt, eftersom det visar sig att manlig sexuell prestanda är relaterad till testosteronnivåer, som förstärks av att idrotta”, berättar Ingvild Burgkardt på C-date.

När det gäller idrott och sex, uppmuntras många atleter att avstå från sex dagarna eller veckorna innan en tävling (Mohamed Ali berättade till exempel att han brukade avstå från sex i två månader innan en stor match).

”Vår studie visar att även icke idrottare i övriga Europeiska länder avstår från sex innan en viktig händelse, men inte i Sverige! Svenskarna struntar i att vila kroppen och väljer att njuta i alla fall: endast 10 procent avstår från sex innan en viktig händelse, jämfört med hela 98 procent av fransmän”, fortsätter Ingvild Burgkardt på C-date.
I dag har C-date över 288 000 dejtingssugna medlemmar i Sverige, varav över 53 procent är kvinnor, med i genomsnitt 891 nya registreringar per dag.

Om C-dates OS-studie

Undersökningen genomfördes av C-date i Europa och Brasilien i juli 2012, och hade sammanlagt 32 290 respondenter.

För mer information, kontakta:

Prat PR, Livia Podestá, E: livia.podesta@prat.se, M:0734 35 27 07

OM C-date

C-date, som grundades 2008, är den största sajten för casualdejting i Europa och Brasilien med över 11 miljoner användare i 35 länder och över 288 000 medlemmar i Sverige. C-date erbjuder den anonymitet och diskretion som behövs för att man skall kunna leva ut sina fantasier, vilka de än är, och är det enda alternativet till traditionell matchmakings- och X-rated dejtingsajter. C-date baseras på ett unikt matchningssystem utifrån medlemmarnas personliga preferenser och önskemål som genererar mycket relevanta träffar, vare sig man söker en flört, erotiska äventyr eller fantasiuppfyllelser. C-date garanterar upp till 30 kontaktförslag till Premium-medlemmar samt ett kostnadsfritt förslag för varje nyregistrerad medlem. C-date-medlemmar, som är i genomsnitt mellan 30 och 50 år gamla, tar kontakt med sina matcher via det interna e-postsystemet, vilket gör att C-date försäkrar säkerhet, diskretion och anonymitet. 7000 nya medlemmar registreras varje dag och över  150 000 matchningar görs dagligen. C-date har 70 anställda med 20 olika nationaliteter.

OM CASUALDEJTING

Casualdejting är dejting utan förpliktelser: okomplicerat, uppfriskande och tillfredställande. Casualdejting ger män och kvinnor möjligheten att uppfylla deras gemensamma längtan efter sexuella äventyr och intim kontakt, utan krav och måsten. En ny sexuell frihet som bidrar till ett mer äventyrligt och tillfredsställande erotiskt liv.

Taggar: