• C-date/

Välkommen till C-dates frukostseminarium: Why are men Casanovas and women cheap?

En studie från C-date visar att 53 % av svenska kvinnor har haft sex med en främling. Trots att detta är den högsta siffran i Europa, är sex fortfarande ett tabu i det svenska samhället. Idag finns det olika attityder kring män och kvinnors sexliv. Vi bjuder därför in dig till ett seminarium för att se närmare på orsakerna till dessa attitydskillnader och önskar att bidra till ett bredare och mer jämlikt perspektiv.

C-date bjuder in Katerina Janouch – sexrådgivare, författare och journalist – som kommer att föreläsa om attityder och tabun kring män och kvinnors sexualitet ur ett antropologiskt och kulturellt perspektiv. Hon kommer även att kommentera resultaten från C-dates senaste sexundersökning samt dela med sig av sin kunskap om kvinnlig sexualitet och alla dess myter.

Välkommen att lyssna, diskutera och njuta av ett spännande seminarium med champagnefrukost!
Efter presentationen följer ett eftersnack där det finns intervjumöjligheter med Sophia Lindgren, kommunikatör på C-date Sverige.

När: Torsdag den 24 januari kl. 08.00-09.00. Eftersnack från kl. 09.00
Var: Hos Prat PR, Tulegatan 11, Stockholm (T-bana Rådmansgatan)
OSA:
Livia.Podesta@prat.se senast den 21 januari

För anmälningar och information, vänligen kontakta:

Prat PR, Livia Podestá, livia.podesta@prat.se

OM C-­‐date

C-­‐date grundades 2008 och är den största sajten för casualdejting i Europa och Brasilien med 8 miljoner användare i 35 länder och över 360 000 medlemmar i Sverige. C-­‐date erbjuder den anonymitet och diskretion som behövs för att man skall kunna leva ut sina fantasier, vilka de än är, och är det enda alternativet till traditionell matchmaking-­‐ och X-­‐rated dejtingsajter. C-­‐date baseras på ett unikt matchningssystem utifrån medlemmarnas personliga preferenser och önskemål som genererar mycket relevanta träffar, vare sig man söker en flört, erotiska äventyr eller fantasiuppfyllelser. C-­‐date garanterar upp till 30 kontaktförslag till Premium-­‐medlemmar samt ett kostnadsfritt förslag för varje nyregistrerad medlem. C-­‐dates medlemmar, som i genomsnitt är mellan 30 och 50 år gamla, tar kontakt med sina matcher via det interna e-­‐postsystemet, vilket gör att C-­‐date försäkrar säkerhet, diskretion och anonymitet. C-­‐date har 70 anställda med 20 olika nationaliteter. För mer information, besök www.c-­‐date.se.