C2 Capital AB (publ) tillkännager utnämnandet av Leo Celija som vice VD

Report this content

STOCKHOM, SWEDEN — C2 Capital AB (publ) (”C2 Capital”), tillkännager idag att Leo Celija har tillträtt rollen som vice VD för C2 Capital från och med den 10 januari 2023.

Leo har en lång erfarenhet inom bankvärlden finansvärlden och har tidigare varit involverad i CryptoBourse. Han är medveten om de utmaningar och möjligheter som medföljer denna tjänst. Förutom att agera som Investors Relations Manager kommer Leo även assistera nuvarande VD genom att stärka kommunikationen med nya och befintliga investerare, förhandla strategiska partnerskap med institutionella investerare, optimera företagets resurser samt skapa förutsättningar för en notering C2:s exit av bolagets aktier på en lämplig börs i Stockholm.

"Jag är övertygad om att Leo kommer att bli en utmärkt medarbetare som tar C2 Capital till nästa nivå med sin erfarenhet från kapitalisering och transaktioner", säger Ben Hedenberg, ordförande för C2 Capital.

Lars Wolf
VD och Koncernchef

E-post: lars.wolf@c2capital.se
Telefon: +46 (0)70-588 42 69

Ben Hedenberg

E-post: ben@c2capital.org
Mobil: +44 (0)7944 319 906

C2 Capital investerar i utveckling av banbrytande spelplattformar. Den första applikationen är baserad på blockchain-teknik för vadslagning på digital- och fiatvalutor. Företaget planerar att lansera appen i Europa och Nordamerika under sommaren 2023, vilket borgar för en hög tillväxtpotential. Bolaget planerar att under 2023 ansöka om en notering av aktien på lämplig marknadsplats i Stockholm.

Taggar: