Kommuniké från årsstämma i C2 Capital AB

Report this content

Årsstämma i C2 Capital AB org.nr 556756-6129 (”Bolaget”) hölls den 7 juli 2023 med fortsättning den 8 augusti 2023 genom poströstning varvid aktieägarna fattade i huvudsak följande beslut.

Årsredovisning och resultat
Årsstämman fastställde resultat- och balansräkningen samt beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att resultatet -1.711.622,00 kronor enligt den fastställda resultaträkningen skulle överföras i ny räkning. Någon utdelning lämnas inte.

Ansvarsfrihet
Årsstämman beviljade styrelseledamöterna och verkställande direktören ansvarsfrihet för förvaltningen av Bolagets angelägenheter under räkenskapsåret 2022.

Styrelse- och revisorsarvoden
Årsstämman beslutade att styrelsearvode ska utgå med 150 000 kronor till ordföranden och 100 000 kronor till varje annan ledamot av styrelsen. Årsstämman beslutade att ersättning till revisorn ska utgå enligt godkänd räkning.

Val av styrelse och revisor
Årsstämman beslutade att styrelsen ska ha fyra (4) styrelseledamöter, utan suppleanter.
Årsstämman beslutade att, för tiden intill utgången av nästa årsstämma, välja Stig Barrdahl, Lars Hansson
, Johannes Harl och Murat Kücükvardar, som styrelseledamöter.
Beslutades att välja det registrerade revisionsbolaget
Moore KLN AB till revisor för tiden intill utgången av nästa årsstämma, med Ludvig Kollbergsom huvudansvarig revisor.

Bemyndigande för styrelsen att besluta om emissioner
Årsstämman bemyndigade styrelsen att, vid ett eller flera tillfällen, under tiden fram till nästa årsstämma, besluta om emission med eller utan företrädesrätt av aktier, konvertibler och/eller teckningsoptioner, som sammanlagt kan medföra en ökning av aktiekapitalet inom bolagsordningens gränser.

Antecknades att beslutet biträtts av mer än två tredjedelar av såväl de avgivna rösterna som de aktier som var företrädda vid stämman.

Ben Hedenberg
Corporate Counsel & Head of Corporate Communications

E-post: ben@c2capital.org
Telefon: ‭+46 8-551 160 90‬

C2 Capital investerar i utveckling av banbrytande spelplattformar. Den första applikationen är baserad på blockchain-teknik för vadslagning på digital- och fiatvalutor. Företaget planerar att lansera appen i Europa och Nordamerika under sommaren 2024, vilket borgar för en hög tillväxtpotential. Bolaget planerar att under 2024 ansöka om en notering av aktien på lämplig marknadsplats i Stockholm.