Ny större investerare i C2 Capital AB

Report this content

STOCKHOLM, 13 februari 2022: Investmentbolaget Larina AB köper in sig C2 Capital AB (”C2 Capital” eller ”Bolaget”) med tre miljoner kronor.

Bolagets huvudägare har nått en överenskommelse med Larina AB (”Larina”) som tillsammans med en grupp övriga intressenter kommer att investera 3 miljoner SEK i C2 Capital AB, vilket tillför nödvändigt kapital för bolagets fortsatta utveckling.

— Jag är mycket nöjd med att Larina kommer att ge C2 Capital större möjligheter att slutföra sin ambition att lista sig på stockholmsbörsen. Larina har meddelat att man är villiga att göra ytterligare investeringar i C2 Capital, säger bolagets VD Lars Wolf.

Lars Wolf, VD
E-post:  lars.wolf@c2capital.se
Telefon: +46 (0)70-588 42 69

Ben Hedenberg, bolagsjurist
E-post:  ben@c2capital.se
Mobil: +44 (0)7944 316 906

Leo Celija, investor relations
E-post:   leo.celija@c2capital.se
Mobil: +46 (0) 70 420 32 67

C2 Capital investerar i en banbrytande plattform för vadslagning på digital- och fiatvalutor baserad på blockchain-teknologi. Bolaget planerar att lansera plattformen i Europa och Nordamerika, vilket borgar för en hög tillväxtpotiential. C2 Capital planerar att ansöka om att lista aktien på en lämplig börs i Stockholm inom 2023.

Ny större investerare i C2 Capital AB