Premiär för en ny svensk klätterfilm: Best Coast Riot – Climbing on the Swedish Bestcoast. Releaseparty Hotel Rival 11 mars 2011.

Report this content

Väntan är över. Våren är här och en lång härlig utomhussäsong drar igång för alla klättrare. I år börjar säsongen på Hotel Rival mitt i hjärtat av Södermalm i Stockholm den 11 mars med releaseparty och premiärvisning av Best Coast Riot - en helt ny svensk klätterfilm med klättrarna Said Belhaj och Dani Andrada. Du är inbjuden att vara med!

Klätterfilmen Best Coast Riot är inspelad
under några augustiveckor 2010 när en av världens bästa klättrare, Dani Andrada besökte Göteborg och Sveriges enda proffsklättrare – Said Belhaj.

- Jag ville göra något extra när Dani Andrada var på besök här i Sverige. Att ta med honom till det bästa vi kan erbjuda i klätterväg kändes självklart. Eftersom det inte är så ofta vi får se en världsklättrare, som annars är vana vid kalksten, på våra leder ville jag dokumentera det vi var med om de där augustiveckorna. Det blev klätterfilmen Best Coast Riot. I filmen dokumenterar Martin Arvidsson och Jesper Östlund vår klättring på klassiska och nya västkustturer på Orust och Tjörn och på Skandinaviens svåraste led utanför Lysekil, säger Said Belhaj.

Börja utomhussäsongen 2011 på Hotell Rival med releaseparty och premiärvisning av Best Coast Riot.
Kom och låt dig inspireras, följ två av världens bästa klättrare på nya och klassiska klätterleder längs den svenska västkusten. Möt också en av världens bästa kvinnliga klättrare Nina Caprez som gästar Sverige under kvällen och visar bilder och film från
sina klättringar på några av världens svåraste långturer.

PROGRAM

20.00 Vi värmer upp med mingel och musik. Said Belhaj som också är musiker och DJ startar kvällen i DJ-båset.

21.00 Kvällens värd C2 Vertical Safety hälsar välkommen.
Premiärvisning och releaseparty klätterfilmen Best Coast Riot. Said Belhaj,  Sveriges enda proffsklättrare finns på plats och berättar om filmen. Nina Caprez, en av världens bästa kvinnliga klättrare berättar och visar bilder från några av världens svåraste långturer.

22.30 och så länge du har lust: Mingel och livemusik, Said Belhaj och hans afromarockanska band TREQ-gnawa. DJ’s ur bandet spelar den senaste dansmusiken från Dakar till Rio. Måste upplevas.

Plats: Hotell Rival, Mariatorget 3, Stockholm.

Biljetter: Addnature, direkt i butiken eller via www.addnature.com

OBS! Filmvisning och klätteruppvisning kommer också att ske på Fysiken i Göteborg den 12 mars.

Mikaela Sjöberg,
mikaela.sjoberg@c2safety.com, 018-67 79 96.
C2 Vertical Safety AB
www.c2safety.com