CA Fastigheter offentliggör resultatet av det villkorade återköpserbjudandet och bekräftar sin intention om förtida inlösen

EJ FÖR DISTRIBUTION I ELLER TILL, ELLER TILL NÅGON PERSON SOM BEFINNER SIG ELLER ÄR BOSATT I USA, DESS TERRITORIUM OCH BESITTNINGAR ELLER TILL NÅGON AMERIKANSK PERSON (U.S. PERSON, SÅSOM DEFINIERATS I REGULATION S I UNITED STATES SECURITIES ACT OF 1933, I DESS NUVARANDE LYDELSE) ELLER NÅGON JURISDIKTION DÄR UTGIVANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION AV DETTA DOKUMENT ÄR FÖRBJUDET ENLIGT LAG. DISTRIBUTION AV DETTA DOKUMENT KAN STRIDA MOT LAG I VISSA JURISDIKTIONER.

CA Fastigheter Aktiebolag (publ) (“CA Fastigheter”) offentliggör resultatet av återköpserbjudandet (”Återköpserbjudandet”) till innehavarna av CA Fastigheters utestående seniora icke-säkerställda gröna 2021/2024 obligationer med ISIN SE0016127773 (de ”Befintliga Obligationerna”).

Återköpserbjudandet löpte ut 12:00 CET den 22 mars 2024. CA Fastigheter kommer att återköpa Befintliga Obligationer om ett sammanlagt nominellt belopp om 432,5 miljoner kronor. CA Fastigheter offentliggör härmed att villkoren för den nya finansieringen ((Eng. New Financing Conditions), såsom definierats i ett separat återköpsdokument daterat den 14 mars 2024), vilket är tillgängligt på CA Fastigheters hemsida via: https://www.cafastigheter.se/om-oss/#finansiell-info) uppfyllts av Obligationsemissionen och att CA Fastigheter således kommer att fullfölja Återköpserbjudandet.

Priset för de Befintliga Obligationer som har accepterats för återköp i enlighet med Återköpserbjudandet är 100,00 procent av nominellt belopp per Befintlig Obligation. CA Fastigheter kommer även att erlägga upplupen och obetald ränta från, men exklusive, föregående ränteförfallodag till, och inklusive, likviddagen för Återköpserbjudandet. Likviddag för Återköpserbjudandet förväntas vara den 28 mars 2024.

I enlighet med CA Fastigheters underrättelse om villkorad förtidsinlösen av de Befintliga Obligationerna som offentliggjordes den 14 mars 2024 avser CA Fastigheter, under förutsättning att villkoren däri uppfylls, utnyttja sin rätt till förtida inlösen. De Befintliga Obligationerna kommer vid en sådan förtida inlösen att fullständigt återköpas till ett pris motsvarande 100,00 procent av nominellt belopp plus upplupen och icke betald ränta från varje person som på avstämningsdagen den 28 mars 2024 är registrerade som innehavare av Befintliga Obligationer och likviddagen för den förtida inlösen förväntas vara den 8 april 2024.