Johan Damne tackar för sig efter 35 år i CA-koncernen

Johan Damne har idag meddelat styrelsen att han önskar avgå som VD och koncernchef för Claesson & Anderzén AB samt styrelseordförande för CA Fastigheter AB.

”- Även om det är en nyhet jag har vetat om under lång tid, så är det ändå med stort vemod som jag kommunicera att Johan beslutat att lämna CA. Johans enastående förmåga att hålla ihop koncernen och exekvera på stort som smått har varit avgörande för vår framgång. Vi har under Johans år vuxit från att vara ett huvudsakligen lokalt fastighetsbolag, till ett om inte internationellt, så i vart fall ett investmentbolag med flera internationella investeringar i flera olika branscher. Tillsammans med hela familjen Claesson och våra anställda tackar vi Johan för denna tid och önskar honom all lycka framöver, säger Johan Claesson, ordförande i Claesson & Anderzén AB, i en kommentar.”

”- Åren går och mitt beslut har vuxit fram den senaste tiden. Att ha förmånen att under väldigt lång tid få leda en koncern som CA är krävande och förutsätter energi, kraft och nya idéer. Timingen i olika beslut är alltid svår men jag känner att CA-koncernen idag är väldigt väl rustat för framtiden. Samtliga våra portföljbolag har idag väldigt kompetenta organisationer i kombination med starka balansräkningar, varför det känns bra att lämna över stafettpinnen. Att tillsammans med familjen och alla kollegor fått vara delaktig i att utveckla CA-koncernen från 90-talets fastighetskris till idag har varit såväl roligt, utmanande som stimulerande. Saknaden av CA-koncernen, alla kollegor och samarbetspartners kommer bli stor men nu ser jag fram emot nya utmaningar”, säger Johan Damne i en kommentar.”

Johan kommer att kvarstå i alla sina funktioner till dess att hans efterträdare är utsedd. Rekryteringen av efterträdare är sedan tidigare påbörjad och hoppas kunna slutföras under hösten.

Vid frågor vänligen kontakta Claesson & Anderzén ABs ordförande Johan Claesson, johan.claesson@claessonanderzen.com eller 070-5471636.

Johan Damne, johan.damne@claessonanderzen.com eller 070-5860330