Ny ledamot till CA Fastigheters styrelse

Douglas Martinsson har valts in som ny styrelseledamot i CA Fastigheter Aktiebolags (publ) styrelse

Vid en bolagsstämma den 29 april 2024 valdes Douglas Martinsson in som ny styrelseledamot i CA Fastigheters styrelse. Douglas ersätter Anders Ek som lämnar sitt uppdrag i CA Fastigheter. Anders kommer fortsatt vara styrelseledamot i moderbolaget Claesson & Anderzen AB.

Douglas Martinsson har gedigen erfarenhet av såväl den svenska som internationella fastighetsmarknaden, med tidigare befattningar på bland annat EQT, Areim, Partners Group och egen verksamhet. Han är ekonom med masters i finans respektive international management från Handelshögskolan i Stockholm och HEC Paris.

CA Fastigheters styrelse består därefter av ordförande Johan Damne, ledamöterna Julia Mejegård, Douglas Martinsson, Charlotte Claesson Ripoll samt Malin Claesson Stenström.

I samband med förändringen i styrelsen genomförs även det tidigare meddelade bytet av VD. Malin Claesson Stenström tillträder som VD och ersätter Andreas von Hedenberg.

Johan Damne, Styrelseordförande

+4670-586 03 30, johan.damne@claessonanderzen.com