CA lanserar unikt vapen mot klimathotet

Report this content

I samband med FN:s klimatmöte i Köpenhamn blir IT allt mer uppmärksammat som en energislukare. Fram tills nu har det dock saknats verktyg för att hjälpa IT-avdelningar att nå framtida miljömål. Därför lanserar CA nu ett unikt vapen i miljöarbetet, den nya programvaran CA ecosoftware, som hjälper till att sänka energiförbrukningen och därmed koldioxidutsläppen.

CA ecosoftware är en ny programvara som hjälper företag och organisationer att nå sina miljömål och klara framtidens hållbarhetskrav. Med CA ecosoftware kan organisationer planera och dimensionera sin it-miljö för att sänka koldioxidutsläppen, ta vara på miljötillgångarna och sänka energiförbrukningen. – CA ecosoftware är ett utmärkt verktyg för företag och organisationer som vill nå sina hållbarhets- och miljömål och samtidigt sänka sina energikostnader, säger Sverker Holmgren, produktansvarig för CA ecosoftware. Klimatmedvetenhet gäller för alla, inte minst IT-chefer. I Norden introduceras CA ecosoftware i två olika programmoduler, CA ecogovernance, som hanterar hållbarhets- och utsläppsproblematik, samt CA ecometer, som hjälper företag och organisationer att hålla koll på och minska energiförbrukningen. – CA ecosoftware bidrar till mer exakta och snabbare uppgifter om en organisations energiförbrukning. Samtidigt ger det bättre överblick över hur företagens resurser påverkar energikonsumtionen, och hur förändringar i verksamheten påverkar miljömålen, säger Sverker Holmgren. En detaljerad beskrivning av CA ecosoftware finns på http://www.ca.com/us/energy-software.aspx