Ängelholms kommun och taxibolaget Cabonline har nått en förlikning angående tidigare transportavtal

Ängelholms kommun och Cabonline meddelar idag att de har nått en överenskommelse gällande det tidigare person- och måltidstransportsavtalet. Förlikningen innebär att båda parter har kommit överens om att avtalet inte längre ska vara gällande och att tvisten som uppstått nu avslutats i gott samförstånd.

I juli 2021 ingick Ängelholms kommun och Cabonline efter offentlig upphandling ett avtal rörande person- och måltidstransporter inom Ängelholms kommun. I augusti 2022 beslutade kommunen att avsluta avtalet och valde att inleda ett nytt avtal med en annan leverantör.

Ängelholms kommun och Cabonline vill härmed understryka att avtalets har sagts upp i linje med lagen om offentlig upphandlings regelverk och att båda parter är nöjda med utfallet. Cabonline och Ängelholms kommun är glada över att de har nått ett samförstånd gällande avslutandet av det tidigare transportavtalet och vill också vara tydliga med att inga rättprocesser finns mellan Cabonline och Ängelholms kommun.

Det är med en stor lättnad som vi nu kan gå vidare från en tidskrävande tvist och blicka framåt mot nya möjligheter och affärer.

För ytterligare information och frågor, vänligen kontakta:
Sasa Vejzovic, Regionchef Syd och Väst, tel +46
768 571 500sasa.vejzovic@cabonline.com

Robin Holmberg (M), Kommunstyrelsens ordförande Ängelholms kommun, tel +46 431 46 80 71, robin.holmberg@engelholm.se

Cabonline är Nordens ledande taxiföretag med cirka 2 600 anslutna åkerier och cirka 4 900 bilar i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Inom Cabonline finns en rad välkända varumärken som TaxiKurir, Taxi Skåne, Taxi Väst, Umeå Taxi, Sverigetaxi, TOPCAB, Norgestaxi, Kovanen och Taxi 4x27. Genom Cabonline får åkerierna tillgång till attraktiva kundavtal, stöd från branschledande teknikutveckling samt nytta av stordriftsfördelar, effektiv service och en gemensam infrastruktur. Gruppen omsatte 2022 cirka 5,5 Mdr SEK. För mer information: cabonlinegroup.com